Czas trwania: 3 godziny
Tematyka: KSeF i fakturowanie / Podatki branżowe

Przygotowanie do Krajowego Systemu e-faktur ( KSeF)  w podmiotach medycznych w I połowie 2025 roku

Szkolenie dedykowane jest pracownikom podmiotów medycznych wystawiających faktury, rozliczających podatek VAT w transakcjach krajowych i unijnych. Podczas szkolenia wskazujemy najważniejsze etapy wdrożenia KSeF, wskazujemy na obszary wymagające usprawnień i możliwe ryzyka błędów, omawiamy funkcje KSeF oraz właściwy obieg informacji w podmiocie w procesie wdrożenia KSeF.

Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:

  1. Krajowy System e-Faktur (KSeF) – przygotowanie do wdrożenia w podmiocie medycznym:
    • KSeF czy warto skorzystać z KSeF już w II połowie 2025 r.?
    • KSeF a powiązanie z portalem NFZ, integracja.
    • Pojęcie faktury ustrukturyzowanej tj. wystawianej w ramach KSeF.
    • Zasady akceptacji odbiorcy faktury ustrukturyzowanej.
    • Wystawienie, otrzymanie i przesłanie faktury ustrukturyzowanej.
    • Uwierzytelnienia faktury ustrukturyzowanej.
    • ZAW-FA - zawiadomienie o nadaniu i odebraniu uprawnień do KSeF. Kto ma mieć nadane uprawnienia w podmiocie medycznym?
    • Przechowywanie faktur ustrukturyzowanych.
    • Faktury korygujące w KSeF.
    • Dostęp do faktur w KSeF, czy nabywcy jako osoby fizyczne będą z niego korzystać?
    • Procedura wewnętrzna w zakresie wdrażania KSeF- omówienie.
    • Paragony – zasady wystawiania dla konsumentów oraz paragony z NIP.
  2. Dokonywanie płatności do faktury ustrukturyzowanej:
    • Numer KSeF a pojedyncze przelewy.
    • Identyfikator zbiorczy do płatności.
    • Numer KSeF a zbiorcze przelewy przy użyciu mechanizm podzielonej płatności.
  3. Sankcje w zakresie nieprawidłowości w korzystaniu z KSeF – od kiedy wchodzą w życie?
    • Sankcja za wystawienie faktury poza systemem KSeF.
    • Sankcje za wystawienie faktur w niewłaściwym formacie w okresie awarii lub w trybie „offline”.
    • Sankcje za opóźnione przesłanie do KSeF faktur wystawionych w okresie awarii lub w trybie „offline”.
  4. Zmiany w procedurach wewnętrznych podmiotu medycznego, regulaminie obiegu dokumentów, umowach z klientami.

Prowadzący:

dr Małgorzata Rzeszutek

dr Małgorzata Rzeszutek

Doradca podatkowy, założyciel Polskiego Instytutu Podatków i Rachunkowości , specjalista w prawie podatkowym i dziedzinach pokrewnych.

Wiedza i doświadczenie to ponad 11-letnia praktyka w spółkach audytorskich, praca dydaktyczna w szkołach wyższych oraz przeprowadzanie nadzorów i audytów podatkowych w spółkach podlegających badaniu sprawozdań finansowych. Autorka publikacji w zakresie podatku dochodowego i VAT . Na rynku szkoleniowym specjalizuje się w szczególności w zakresie opodatkowania podmiotów medycznych oraz w podatkach dochodowych i dokumentacji cen transferowych dla spółek kapitałowych.

Wykładowca uniwersytecki i doświadczony szkoleniowiec.