Czas trwania: 3 godziny
Tematyka: Przywództwo i praca z zespołem

Wyzwanie managera – promowanie kultury feedbacku w zespole

Niewłaściwie przekazywany feedback zazwyczaj przynosi więcej złego niż dobrego. Powoduje, że pracownicy reagują jawnym lub ukrytym oporem. Czują się urażeni, niezrozumiani, czasami wręcz upokorzeni. „Nie słyszą” co tak naprawdę chciał im powiedzieć manager, nie rozumieją intencji. Słyszą tylko krytykę, niezadowolenie, rozczarowanie, kolejne oczekiwania.

Naturalnie, w takiej sytuacji większość osób nieświadomie włącza mechanizmy obronne, które pozwalają im „udźwignąć” tak przekazany feedback. Nie motywuje ich to do zmiany, przeciwnie, koncentrują się wyłącznie na obronie własnego ego. Finalnie wywołując frustrację u managera, ponieważ nie widzi zmiany w zachowaniu pracownika i u pracownika, ponieważ nie czuje zrozumienia ze strony managera.

Jakościowy feedback zarówno doceniający jak i ten, który wskazuje niedociągnięcia, błędy, niewłaściwe zachowanie to główne narzędzie managerskie, które wspiera rozwój pracowników, buduje autentyczne, szczere relacje pomiędzy managerem i pracownikiem oraz wzmacnia autorytet lidera. Jak przekazywać tak wartościowy feedback? O tym opowiemy w trakcie tego wykładu.

Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:

  1. Definicja i rola feedbacku.
    • Czym jest, a czym nie jest feedback.
    • Wartość i korzyści związane z udzielaniem i odbieraniem feedbacku dla nadawcy i odbiorcy.
  2. Kultura feedbacku w organizacji – co to znaczy?
    • Jakie wiążą się z tym wyzwania.
    • Jakie przekonania to blokują.
    • Rola managera w kwestionowaniu blokujących przekonań.
  3. Feedback jako komunikacja dwukierunkowa.
    • Postawy i zachowania nadawcy i odbiorcy feedbacku. Które ułatwiają, a które utrudniają przekazywanie i odbieranie jakościowego feedbacku.
  4. Feedback doceniający.
    • Sposób na bieżące, często spontaniczne docenianie innych za jakość i sposób wykonywania różnych zadań, budowania relacji, prezentowane postawy.
  5. Feedback rozwojowy.
    • Sposób na wskazywanie obszarów do zmiany, rozwoju, eliminowania określonych zachowań w celu lepszego, właściwego, bardziej efektywnego działania.
  6. Znaczenie intencji w feedbacku.
    • Po co to mówią? Co chcę osiągnąć? Co chcę, aby usłyszała druga osoba? O co chcę poprosić lub czego w związku z tym od niej oczekuję.
  7. Metody udzielania feedback. Co i jak mówić, aby feedback spełnił swoją rolę.
    • Modele FUKO.
    • Model SBI.

Prowadzący:

Katarzyna Nawrocka

Katarzyna Nawrocka

Trenerka biznesu, coach, certyfikowana konsultantka PRISM Brain Mapping oraz coach Mocnych Stron CliftonStrengths®. Absolwentka Wydziału Psychologii UW, szkoły trenerów, coachów,

oraz 2-letniego studium Nonviolent communication.

Specjalizuje się w tematyce przywództwa, budowania motywującego środowiska pracy, kultury feedbacku, asertywnego wyrażania siebie i empatycznego komunikowania się oraz train the trainers.

Ma ugruntowaną wiedzę i kompetencje w „miękkich” obszarach zarządzania organizacją oraz rozwoju osobistego. Doświadczenie zawodowe buduje od 17 lat.

No co dzień wspiera organizacje, liderów i zespoły. Konsultuje, tworzy i wdraża strategie rozwojowe, które pomagają firmom rozwijać potencjał kadry menedżerskiej, podnosić ich efektywność i realizować cele biznesowe. Wspiera menedżerów w odkrywaniu i rozwijaniu własnego potencjału. Prowadzi szkolenia, coachingi oraz facylituje warsztaty, które umożliwiają im zdefiniować i świadomie rozwijać konkretne zachowania oraz kształtować pożądane postawy. Umacnia ich w poczuciu wpływu i przejmowaniu odpowiedzialności za to, jak kształtują i ukierunkowują swoje działania.