Czas trwania: 3 godziny
Tematyka: Przywództwo i praca z zespołem

Wyzwania managera – kreowanie motywującego środowiska pracy

Temat budowania zaangażowania w zespołach spędza wielu managerom i zespołom HR sen z powiek. Wyzwania, które stoją dzisiaj przed organizacjami są coraz większe i nie ma szans im sprostać bez zgranych, prężnie pracujących i zaangażowanych zespołów. W trakcie tego spotkania przytoczymy wyniki badań, stworzone na ich podstawie teorie i konkretne wskazówki co jako manager możesz, a wręcz musisz robić, aby kreować motywujące środowisko pracy.

Co potrzebujesz zacząć, przestać robić lub robić inaczej, aby efektywnie budować i rozwijać kulturę zaangażowania i odpowiedzialności wśród pracowników. Jak pracować z zespołem, aby wzmocnić ich motywację i proaktywną postawę. Jak prowadzić i ustawić pracę zespołu, aby „uwolnić” swój czas na to co ważne w roli managera. Jak współpracować z zespołem jako całością i indywidualnymi pracownikami, aby nie spędzać czasu wyłącznie na nadzorowaniu, kontrolowaniu, pilnowaniu innych lub co jeszcze gorsze wykonywaniu pracy za nich.

Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:

  1. Współczesne badania satysfakcji i zaangażowania pracowników – co mówią dane i jakie wnioski z nich płyną dla managerów.
  2. Charakterystyka środowiska, które blokuje kreatywność pracowników, chęć angażowania się i przejmowania odpowiedzialności za swoje działania. Przykłady.
  3. Kluczowe czynniki motywacji i zaangażowania pracowników wg. współczesnych teorii motywacji. Teoria a praktyka.
  4. Różnice pokoleniowe a czynniki motywacji i związane z tym wyzwania dla managera.
  5. Rola i zadana managera w budowanie motywującego środowiska pracy. Rozwijanie autonomii w działaniu, wyznaczanie jasnych celów, dawanie przestrzeni na ciągły rozwój, wzmacnianie poczucie przynależność do grupy.
  6. Teoria „Bezpieczeństwa psychologicznego” i jego wpływ na budowanie silnych, zaangażowanych zespołów według Amy C. Edmondson - profesor zarządzania w Harvard Business School.

Prowadzący:

Katarzyna Nawrocka

Katarzyna Nawrocka

Trenerka biznesu, coach, certyfikowana konsultantka PRISM Brain Mapping oraz coach Mocnych Stron CliftonStrengths®. Absolwentka Wydziału Psychologii UW, szkoły trenerów, coachów,

oraz 2-letniego studium Nonviolent communication.

Specjalizuje się w tematyce przywództwa, budowania motywującego środowiska pracy, kultury feedbacku, asertywnego wyrażania siebie i empatycznego komunikowania się oraz train the trainers.

Ma ugruntowaną wiedzę i kompetencje w „miękkich” obszarach zarządzania organizacją oraz rozwoju osobistego. Doświadczenie zawodowe buduje od 17 lat.

No co dzień wspiera organizacje, liderów i zespoły. Konsultuje, tworzy i wdraża strategie rozwojowe, które pomagają firmom rozwijać potencjał kadry menedżerskiej, podnosić ich efektywność i realizować cele biznesowe. Wspiera menedżerów w odkrywaniu i rozwijaniu własnego potencjału. Prowadzi szkolenia, coachingi oraz facylituje warsztaty, które umożliwiają im zdefiniować i świadomie rozwijać konkretne zachowania oraz kształtować pożądane postawy. Umacnia ich w poczuciu wpływu i przejmowaniu odpowiedzialności za to, jak kształtują i ukierunkowują swoje działania.