Strefa personalna
Czas trwania: 8 godzin
Tematyka: Zarządzanie i rozwój

Warsztat asertywności (2-dniowe szkolenie)

Szkolenia managerskie

Udział w Warsztacie asertywności jest doskonałym sposobem na przekonanie się, że postawa asertywna, równowaga i dobre samopoczucie, a także bardzo dobre relacje są możliwe do osiągnięcia w tym samym czasie.

Zajęcia prowadzone są w ten sposób, aby w bezpiecznej grupie uczyć się i trenować umiejętności zachowań asertywnych, respektowanie praw innych osób, kształtowania szacunku do samego siebie oraz wymagania tego od otoczenia.

Z tego warsztatu dowiesz się jak rozumieć asertywność, sprawdzisz co ona dla Ciebie oznacza i do czego jej potrzebujesz.

Poznasz podstawowe korzyści co nam daje asertywność w pracy i w życiu oraz co się dzieje, gdy nie zachowujemy się asertywnie.

Zdiagnozujesz jakie postawy zachowań są u Ciebie najbardziej charakterystyczne, co je wywołuje i jak można je zmienić.

Uczestnicy warsztatu będą mieli okazję określić swoje główne wartości życiowe, aby wiedzieć czym się kierować w asertywnej komunikacji.

Nauczysz się rozpoznawać i rozumieć swoje emocje oraz je wyrażać.

Poznasz i przećwiczysz komunikat asertywny na konkretnych case study.

Możesz przedstawić przykłady swoich sytuacji, w których czujesz, że brakuje Ci asertywności i przez to tracisz swoją pewność siebie w życiu zawodowym lub osobistym.

W konsekwencji warsztatowo można przygotować się lepiej zarówno do negocjacji, kontaktu z klientem wewnętrznym lub zewnętrznym, rozmowy z pracownikami czy szefem, jak i w kontaktach poza zawodowych - w relacjach z dziećmi, rodzicami, czy znajomymi.

Nauczysz się stawiać granice po to, aby budować wspierające relacje zawodowe i prywatne.

Dla kogo:

  • Dla wszystkich, którzy czują, że tracą swoje granice
  • Dla szefów pragnących rozumieć zachowania swoich pracowników
  • Dla osób chcących budować zdrowe relacje biznesowe i osobiste
  • Dla wszystkich zainteresowanych rozwojem umiejętności asertywności oraz rozumienia swoich emocji.

Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:

DZIEŃ 1

1. Diagnoza definicji asertywności

  • Co asertywność oznacza dla Ciebie?
  • Jak rozumieć asertywność?
  • Największe mity dot. asertywności.

2. Do czego asertywność jest potrzebna w życiu osobistym i zawodowym?

3. Skutki braku asertywnego działania

4. Co zyskujesz dzięki asertywności?

5. Jeśli nie asertywność - to co? Czyli o zachowaniach nieasertywnych

  • typy postaw nieasertywnych,
  • autodiagnoza uczestników,
  • typy osobowości z analizy transakcyjnej: Rodzic, Dziecko, Dorosły.

6. Rodzaje postaw wobec siebie i innych.

7. Metaprogramy i zniekształcenia poznawcze wspierające i niewspierające w asertywności

  • metaprogramy - czyli jak jesteśmy programowani,
  • pułapki myślenia i zniekształcenia poznawcze,
  • schematy, wzorce myślowe z dzieciństwa.

8. Komunikat asertywny

  • co to jest?
  • 3 części komunikatu,
  • omówienie przykładów sytuacji.

DZIEŃ 2

1. Ustalenie swoich wartości życiowych - koło życia.

2. Zarządzanie emocjami:

  • nazywanie emocji,
  • identyfikacja najczęstszych stanów emocjonalnych,
  • sposoby wyrażania emocji.

3. Asertywne przyjmowanie pochwał i prezentów.

4. Asertywna odmowa.

5. Radzenie sobie z krytyką.

6. Asertywne udzielanie krytycznej oceny.

7. Podstawy asertywnej obsługi klienta.

8. Case study Uczestników warsztatów - omówienie konkretnych sytuacji, jak zastosować zachowanie asertywne w życiu zawodowym i osobistym.

9. Radzenie sobie z manipulacją w relacjach.

10. Czy asertywność wystarczy?

11. Podstawowe prawa człowieka asertywnego.

Prowadzący:

Izabela  Wojtachnik

Izabela Wojtachnik

Trener zmian, certyfikowany coach, menadżer oraz mentor. Absolwentka studiów menadżerskich na Uniwersytecie Warszawskim oraz MBA (University of Illinois at Urbana-Champaign i Politechnika Lubelska) oraz Studium Zawodowego Coacha Biznesu oraz Trenera Zmiany NOVO. Praktyk biznesu z 23 letnim doświadczeniem na stanowiskach specjalistycznych i menedżerskich w międzynarodowych firmach finansowych.Autorka  kursów online i Akademii Satysfakcji Zawodowej i Pewności Siebie. Specjalizuje się w tematach budowania pewności siebie, odkrywania potencjału, motywacji i organizacji czasu pracy.