Trudne Sytuacje Szefa – odcinek 2
Szef to profesja, która niesie za sobą wiele pułapek i niebezpieczeństw, i często ma negatywny wpływ na naszą psychikę i samopoczucie. Jako odpowiedzialni szefowie z jednej strony staramy się wypełniać nałożone na nas cele i obowiązki, aby udowodnić naszym przełożonym, że postawili na właściwego konia, a z drugiej strony mamy zespół, który chcemy, aby nas chwalił i lubił. Doprowadza to wielokrotnie do konfliktowych sytuacji, gdzie jako szefowie znajdujemy się między przysłowiowym młotem a kowadłem.
Podczas szkolenia odpowiemy sobie na pytania:
- Jak rozwikłać konflikt w zespole?
- Jak nie dać się wciągnąć w pułapkę zrzucania odpowiedzialności na szefa
- Dlaczego boimy się przekazywać trudne decyzje?
- Po co odkrywać potrzeby pracowników?
- Jak „odtruć” osłabionego pracownika?
- Jak chronić swój zespół przed narzekaczem?
- Kiedy i jak formułować problem do rozwiązania przez pracowników ?
- Na co uważać podczas przekazywania trudnej decyzji?
- Jaką rolę odegrać w konflikcie między pracownikami?
- Jak poradzić sobie z odmową pracownika?
Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:
- Konflikt w zespole:
- Wysłuchaj pracowników.
- Określ swoją rolę w sporze.
- Zapytaj o oczekiwania.
- Zdefiniuj potrzeby zwaśnionych stron i zakomunikuj swoje interesy.
- Sformułuj zadanie i czas.
- Osłabienie w zespole:
- Znajdź „narzekacza/y” i wysłuchaj przyczyn osłabienia.
- Wzmocnij pozytywna informacją.
- Odkryj 1 główny problem.
- Zbadaj potrzeby.
- Zaproś do poszukania rozwiązań.
- Wirus w zespole:
- Odizoluj i odtruj „zakażony organizm”.
- Postaw ultimatum.
- Daj wybór metody leczenia.
- Komunikacja trudnej decyzji:
- Zakomunikuj krótko decyzję.
- Podaj powód odsłaniając swoje interesy.
- Poznaj obawy w związku z decyzją.
- Sformułuj problem do rozwiązania w oparciu o potrzeby.
- Wspólnie wypracuj rozwiązanie.
Prowadzący:

Jacek Pawlak
Manager, trener, coach zespołów sprzedażowych z 30-letnią praktyką i doświadczeniem pracy w międzynarodowych korporacjach FMCG i B2B. Przygotowuje i prowadzi szkolenia sprzedażowe oraz managerskie. Buduje i modernizuje zespoły sprzedażowe. Wspiera efektywny rozwój pracowników, motywuje i inspiruje.
Dziękujemy. Twoje zgłoszenie zostało przyjęte.
Potwierdzenie edycji danych uczestnictwa w szkoleniu otrzymasz również w osobnej wiadomości e-mail.