Trudna współpraca lider – pracownik. Znajdź wspólną płaszczyznę działania
Nie zawsze udaje się tak dobrać zespół, aby wszyscy darzyli się sympatią. Bywa, że lider ma trudność w znalezieniu zrozumienia z poszczególnymi pracownikami. Jednak, nawet w takich sytuacjach ze względu na potrzebę wspólnego działania, istnieje pewne minimum w relacjach, które należy rozwijać i utrzymać, aby efektywnie realizować wspólne cele.
W zespole jesteśmy wzajemnie od siebie zależni – zadania i cele każdej osoby zazębiają się, a sukces lidera i jego zespołu wymaga współpracy i zaangażowania wszystkich. Dlatego lider powinien wiedzieć, jak budować wspólny język i wzajemne zrozumienie, które umożliwi efektywne działanie na linii lider – pracownik jak i pracownik-pracownik.
Rzeczywistość biznesowa wokół nas działa w szalonym tempie. Obciążenie pracą jest wysokie. Dlatego tym bardziej należy koncertować uwagę lidera i pracowników na rozwijaniu i podejmowaniu działań, które podnoszą jakość współpracy.
Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:
- Różnice indywidualne w stylu pracy jako zapalniki w relacjach lider – pracownik:
- Styl pracy lidera a styl pracy jego współpracowników - postawy i zachowania, które „odpalają” trudne sytuacje.
- Nawykowe, nieświadome zachowania, które utrudniają wzajemne zrozumienie.
- Subiektywne odczytywanie intencji o zachowania innych. Pułapki interpretacji.
- Empatia dla siebie – czyli zacznij od siebie. Obszar wpływu lidera:
- Zrozumienie i nazwanie swoich potrzeb.
- Określenie sytuacji, które są dla mnie trudne w relacji z innymi.
- Przyjrzenie się i weryfikacja obecnie stosowanych strategii działania i realizacji swoich potrzeb. Korzyści i straty związane z danym zachowaniem.
- Określenie swojego kręgu wpływu i obszaru do pracy własnej.
- Świadome budowanie relacji ze współpracownikami – style komunikacji społecznej:
- Model „Style komunikacji społecznej – jak budować współpracę na różnicach i podobieństwach.
- Zmiana perspektywy - jak inaczej mogę patrzeć na te samą sytuację. Jak inaczej przedstawić ją innym.
- Kontraktowanie zasada współpracy, komunikowania się i definiowania wspólnych oczekiwań.
- Rozwijanie dwustronnej odpowiedzialność za jakość współpracy.
Prowadzący:
Katarzyna Nawrocka
Trenerka biznesu, coach, certyfikowana konsultantka PRISM Brain Mapping oraz coach Mocnych Stron CliftonStrengths®. Absolwentka Wydziału Psychologii UW, szkoły trenerów, coachów,
oraz 2-letniego studium Nonviolent communication.
Specjalizuje się w tematyce przywództwa, budowania motywującego środowiska pracy, kultury feedbacku, asertywnego wyrażania siebie i empatycznego komunikowania się oraz train the trainers.
Ma ugruntowaną wiedzę i kompetencje w „miękkich” obszarach zarządzania organizacją oraz rozwoju osobistego. Doświadczenie zawodowe buduje od 17 lat.
No co dzień wspiera organizacje, liderów i zespoły. Konsultuje, tworzy i wdraża strategie rozwojowe, które pomagają firmom rozwijać potencjał kadry menedżerskiej, podnosić ich efektywność i realizować cele biznesowe. Wspiera menedżerów w odkrywaniu i rozwijaniu własnego potencjału. Prowadzi szkolenia, coachingi oraz facylituje warsztaty, które umożliwiają im zdefiniować i świadomie rozwijać konkretne zachowania oraz kształtować pożądane postawy. Umacnia ich w poczuciu wpływu i przejmowaniu odpowiedzialności za to, jak kształtują i ukierunkowują swoje działania.
Dziękujemy. Twoje zgłoszenie zostało przyjęte.
Potwierdzenie edycji danych uczestnictwa w szkoleniu otrzymasz również w osobnej wiadomości e-mail.