Czas trwania: 5 godzin
Tematyka: Przywództwo i praca z zespołem

Trudna współpraca lider – pracownik. Znajdź wspólną płaszczyznę działania

Nie zawsze udaje się tak dobrać zespół, aby wszyscy darzyli się sympatią. Bywa, że lider ma trudność w znalezieniu zrozumienia z poszczególnymi pracownikami. Jednak, nawet w takich sytuacjach ze względu na potrzebę wspólnego działania, istnieje pewne minimum w relacjach, które należy rozwijać i utrzymać, aby efektywnie realizować wspólne cele.

W zespole jesteśmy wzajemnie od siebie zależni – zadania i cele każdej osoby zazębiają się, a sukces lidera i jego zespołu wymaga współpracy i zaangażowania wszystkich. Dlatego lider powinien wiedzieć, jak budować wspólny język i wzajemne zrozumienie, które umożliwi efektywne działanie na linii lider – pracownik jak i pracownik-pracownik.

Rzeczywistość biznesowa wokół nas działa w szalonym tempie. Obciążenie pracą jest wysokie. Dlatego tym bardziej należy koncertować uwagę lidera i pracowników na rozwijaniu i podejmowaniu działań, które podnoszą jakość współpracy.

Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:

  1. Różnice indywidualne w stylu pracy jako zapalniki w relacjach lider – pracownik:
    • Styl pracy lidera a styl pracy jego współpracowników - postawy i zachowania, które „odpalają” trudne sytuacje.
    • Nawykowe, nieświadome zachowania, które utrudniają wzajemne zrozumienie.
    • Subiektywne odczytywanie intencji o zachowania innych. Pułapki interpretacji.
  2. Empatia dla siebie – czyli zacznij od siebie. Obszar wpływu lidera:
    • Zrozumienie i nazwanie swoich potrzeb.
    • Określenie sytuacji, które są dla mnie trudne w relacji z innymi.
    • Przyjrzenie się i weryfikacja obecnie stosowanych strategii działania i realizacji swoich potrzeb. Korzyści i straty związane z danym zachowaniem.
    • Określenie swojego kręgu wpływu i obszaru do pracy własnej.
  3. Świadome budowanie relacji ze współpracownikami – style komunikacji społecznej:
    • Model „Style komunikacji społecznej – jak budować współpracę na różnicach i podobieństwach.
    • Zmiana perspektywy - jak inaczej mogę patrzeć na te samą sytuację. Jak inaczej przedstawić ją innym.
    • Kontraktowanie zasada współpracy, komunikowania się i definiowania wspólnych oczekiwań.
    • Rozwijanie dwustronnej odpowiedzialność za jakość współpracy.

Prowadzący:

Katarzyna Nawrocka

Katarzyna Nawrocka

Trenerka biznesu, coach, certyfikowana konsultantka PRISM Brain Mapping oraz coach Mocnych Stron CliftonStrengths®. Absolwentka Wydziału Psychologii UW, szkoły trenerów, coachów,

oraz 2-letniego studium Nonviolent communication.

Specjalizuje się w tematyce przywództwa, budowania motywującego środowiska pracy, kultury feedbacku, asertywnego wyrażania siebie i empatycznego komunikowania się oraz train the trainers.

Ma ugruntowaną wiedzę i kompetencje w „miękkich” obszarach zarządzania organizacją oraz rozwoju osobistego. Doświadczenie zawodowe buduje od 17 lat.

No co dzień wspiera organizacje, liderów i zespoły. Konsultuje, tworzy i wdraża strategie rozwojowe, które pomagają firmom rozwijać potencjał kadry menedżerskiej, podnosić ich efektywność i realizować cele biznesowe. Wspiera menedżerów w odkrywaniu i rozwijaniu własnego potencjału. Prowadzi szkolenia, coachingi oraz facylituje warsztaty, które umożliwiają im zdefiniować i świadomie rozwijać konkretne zachowania oraz kształtować pożądane postawy. Umacnia ich w poczuciu wpływu i przejmowaniu odpowiedzialności za to, jak kształtują i ukierunkowują swoje działania.