Środki trwałe w 2025 roku – ujęcie w księgach rachunkowych i podatkowych podmiotu medycznego
Szkolenie adresowane jest do osób, które rozliczają środki trwałe i wartości niematerialne i prawne w podmiotach medycznych. Na szkoleniu zostaną omówione między innymi praktyczne aspekty rachunkowe i podatkowe wykorzystywania środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych. Tematyka jest szczególnie istotna w świetle wdrożenia od 2025 roku struktury JST-EŚT, która będzie częścią struktury JPK-CIT.
Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:
- Wycena początkowa środków trwałych i WNiP w podmiocie medycznym:
- Ustalenie wartości początkowej nabytych środków trwałych i WNiP.
- Ogólne zasady ustalania ceny nabycia środka trwałego.
- Zakup środka trwałego w walucie obcej.
- Nabycie i inne formy pozyskania środków trwałych, WNiP:
- Środek trwały otrzymany w formie aportu.
- Wprowadzenie do ewidencji licencji, oprogramowania i jej aktualizacje
- Środek trwały otrzymany nieodpłatnie. Darowizna środków od jednostek samorządowych czy innych organów założycielskich – dokumentacja.
- Ujawnienie środków trwałych.
- Wykup urządzenia/samochodu z leasingu po zakończeniu umowy.
- Omówienie dokumentu przyjęcia środka trwałego, WNiP do używania – OT, Protokół przyjęcia.
- Amortyzacja środków trwałych i WNiP w podmiocie medycznym:
- Termin rozpoczęcia amortyzacji.
- Ustalenie symbolu KŚT.
- Ustalenie stawek amortyzacyjnych dla celów bilansowych.
- Amortyzacja metodą liniową na przykładach.
- Amortyzacja metodą degresywną na przykładach.
- Obniżenie stawki amortyzacyjnej i wydłużenie okresu amortyzacji.
- Ostatni odpis amortyzacyjny przy sprzedaży środka trwałego.
- Nakłady ponoszone na środek trwały w trakcie używania:
- Czy to remont czy ulepszenie środka trwałego?
- Zakup części zamiennych do wyrobów medycznych - remont czy ulepszenie?
- Ulepszenie zamortyzowanego środka trwałego na przykładzie liczbowym.
- Wpływ zdarzenia losowego na wartość środka trwałego.
- Nakłady na ulepszenie w obcym środku trwałym.
- Koszty związane ze zmianą miejsca użytkowania środka trwałego.
- Rozchód i likwidacja środków trwałych w podmiocie medycznym:
- Ogólne zasady ewidencji rozchodu środków trwałych.
- Udokumentowanie likwidacji środka trwałego.
- Przychody i koszty związane ze sprzedażą i likwidacją środka trwałego.
- Przekazanie środka trwałego w formie darowizny
- Likwidacja środka trwałego – sprzedaż i utylizacja.
Prowadzący:
dr Małgorzata Rzeszutek
Doradca podatkowy, założyciel Polskiego Instytutu Podatków i Rachunkowości , specjalista w prawie podatkowym i dziedzinach pokrewnych.
Wiedza i doświadczenie to ponad 11-letnia praktyka w spółkach audytorskich, praca dydaktyczna w szkołach wyższych oraz przeprowadzanie nadzorów i audytów podatkowych w spółkach podlegających badaniu sprawozdań finansowych. Autorka publikacji w zakresie podatku dochodowego i VAT . Na rynku szkoleniowym specjalizuje się w szczególności w zakresie opodatkowania podmiotów medycznych oraz w podatkach dochodowych i dokumentacji cen transferowych dla spółek kapitałowych.
Wykładowca uniwersytecki i doświadczony szkoleniowiec.
Dziękujemy. Twoje zgłoszenie zostało przyjęte.
Potwierdzenie edycji danych uczestnictwa w szkoleniu otrzymasz również w osobnej wiadomości e-mail.