Czas trwania: 5 godzin
Tematyka: Przywództwo i praca z zespołem

Skuteczna komunikacja międzypokoleniowa

Jak często masz wrażenie, że Twój pracownik czy zespół zupełnie Cię nie rozumie?
A to zapewne może skutkować niedomówieniami, nieporozumieniami i wybuchającymi konfliktami. Co zrobić, aby ludzie w różnym wieku, rozumieli dokładnie to, co chcesz im przekazać? Abyście rozumieli się prawie bez słów i tym samy zawsze mogli na siebie liczyć w drodze do wspólnych ambitnych celów.
Poznaj sposoby na otwartą komunikację. Taką, która zachęca do wspólnego realizowania założonych planów. Taką, która minimalizuje skutki nieporozumień.
Naucz się mówić tak, żeby inni Cię rozumieli, bez względu na wiek.
Szkolenie w formie warsztatowo-wykładowej oparte na realnych przykładach z życia zawodowego to sposób na skuteczną komunikację międzypokoleniową.

Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:

Sposoby na efektywną komunikację między pokoleniami XYZ

  1. Geneza, czyli skąd biorą się różnice międzypokoleniowe:
    • czynniki różnic w komunikacji,
    • wewnętrzne przekonania wpływające na realizację biznesowych celów i zarządzanie zespołem,
    • porównanie form komunikowania się między różnymi pokoleniami,
    • przykłady złych i dobrych komunikacyjnych nawyków.
  2. Chaos komunikacyjny w zespołach osób w różnym wieku, czyli czemu tak często się spieramy lub kłócimy i co zrobić, żeby zacząć się rozumieć:
    • ryzyka wynikające z braku dobrej komunikacji,
    • fundamenty najczęściej pojawiających się zapalników w konfliktach,
    • wiek, a poglądy i oczekiwania - różnice w pokoleniach,
    • różnorodność osobowości i identyfikacja indywidualnych motywatorów.
  3. Czynniki decydujące o dobrej komunikacji:
    • identyfikacja różnych wewnętrznych motywacji w różnym wieku,
    • umiejętność wypracowania komunikacyjnego win-win,
    • przykłady słów, które generują jeszcze większe nieporozumienia,
    • przekłady słów, które zawsze zachęcają do dalszej dyskusji i pomagają zmotywować.
  4. Jak umiejętnie słuchać i intepretować to, co inni chcą nam powiedzieć:
    • postawa zachęcająca do owartości,
    • uważność w słuchaniu kluczem do sukcesu zrozumienia,
    • metoda 4 par uszu,
    • słowne manipulacje i pułapki, jak je szybko zidentyfikować i wyeliminować.
  5. Jak umiejętnie mówić, żeby inni dobrze nas zrozumieli:
    • metoda poznawcza,
    • słowa mają moc, czyli co zrobić, żeby innym chciało się chcieć nas rozumieć,
    • różnorodność w komunikacyjnych postawach,
    • komunikacyjne stawianie granic.
  6. Autorskie narzędzia poprawiające i relacje, i realizację celów.

Prowadzący:

Emilia Dubiela

Emilia Dubiela

Strateg, trener, mentor, coach. Aktywna przedsiębiorczyni zarządzająca od wielu lat 4 rodzinnymi firmami. Zna etatowe wyzwania. Dyrektor Sprzedaży, zarządzająca zespołami 5000 osób w największych instytucjach finansowych. Zarządzała zespołami własnymi oraz w formule B2B. Od 2019 roku twórczyni autorskich 14 kursów online i ponad 350 szkoleń online. Jej must have to szkolenia w formule warsztatowej oparte na praktycznych przykładach ze strategicznego podejścia do aktualnych wyzwań rynkowych.