Czas trwania: 3 godziny
Tematyka: Prawo Pracy

Rekrutacja i zatrudnienie – co należy przygotować, o czym trzeba pamiętać?

Zatrudniając nowego pracownika musimy przygotować cały pakiet niezbędnych dokumentów. Chodzi oczywiście przede wszystkim o umowę o pracę. Ale nie tylko. Niezbędne będą informacje RODO, informacja o warunkach zatrudnienia, zapoznanie z przepisami zakładowymi, przepisami orównym traktowaniu oraz – jeśli jest taka potrzeba – także np. o monitoringu czy badaniu trzeźwości. Są też obowiązki inne niż informacyjne – np. zgłoszenie pracownika do ZUS, założenie odpowiedniej dokumentacji, badanie wstępne i wstępne szkolenie bhp. A jeśli zachodzi potrzeba, mogą być przydatne także dodatkowe dokumenty – jak np. formularz dla rodziców czy zakres obowiązków albo opis stanowiska. Jak zatem nie zapomnieć o niczym istotnym? To szkolenie nie tylko przypomina o obowiązkach związanych z zatrudnianiem pracownika, ale też je wyjaśnia – ze szczególnym naciskiem na te najważniejsze lub najbardziej problematyczne. Dowiedz się jak przeprowadzić proces zatrudnienia zgodnie z prawem!

Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:

  1. Jakich danych możemy żądać od kandydata do pracy?
  2. Co w sytuacji, gdy CV kandydata zawiera nadmiarowe dane?
  3. Stosowanie kwestionariusza osobowego.
  4. Co zapisać w informacji RODO?
  5. Kiedy wydać informację RODO?
  6. Kiedy wystawić skierowanie na badanie wstępne?
  7. Jakich danych możemy żądać dodatkowo od pracownika?
  8. Co należy zapisać w umowie o pracę?
  9. Jak dobrze zabezpieczyć interes pracodawcy np. w zakresie miejsca pracy, godzin ponadwymiarowych, limitów umów itd.
  10. Jak uniknąć niedozwolonych zapisów umownych lub zapisów, które powodują niejasności czy konflikty z pracownikiem
  11. Na czym polega pułapka z dniem rozpoczęcia pracy w umowie.
  12. Jakie dodatkowe zapisy w umowach terminowych warto zawrzeć?
  13. Jak zapisać dzień rozpoczęcia pracy?
  14. Jak zapisać rodzaj pracy w umowie o pracę?
  15. Jak zapisać miejsce pracy w umowie o pracę?
  16. Jakie dodatkowe umowy można podpisać z pracownikiem?
  17. Kiedy wydajemy informację o warunkach zatrudnienia?
  18. Kiedy wydajemy aktualizację informacji o warunkach zatrudnienia?
  19. Co zapisać w informacji o warunkach zatrudnienia?
  20. Co zapisać w rozszerzonej informacji w małym zakładzie?
  21. Kiedy trzeba zapoznać pracownika z regulaminem pracy, a kiedy z obwieszczeniem?
  22. Kiedy trzeba zapoznać pracownika z informacją o monitoringu?
  23. Jak poinformować o przepisach o równym traktowaniu?
  24. Kiedy i o czym trzeba zawiadomić komornika?
  25. Jak powiadomić o przepisach i zasadach bhp i o ocenie ryzyka zawodowego?
  26. Kiedy powiadomić pracownika o badaniutrzeźwości?
  27. Jakie rodzaje indywidualnej dokumentacji musimy utworzyć pracownikowi?
  28. Na jakich zasadach zakładamy akta osobowe?
  29. Czy wracamy do poprzednich akt, gdy zatrudniamy pracownika po przerwie?

Prowadzący:

Anna Modzelewska

Anna Modzelewska

Doświadczenie zdobywała pracując w działach prawnych oraz kancelariach.

Aktualnie prowadzi własną kancelarię. W ramach świadczonych usług udziela porad, przygotowuje pisma procesowe, sporządza wymaganą dokumentację z zakresu spraw kadrowych.

Prowadzi szkolenia, wykłady, webinary i kursy z prawa pracy oraz ubezpieczeń społecznych dla przedsiębiorców, managerów, pracowników HR, kadr i płac oraz księgowych.