Rekrutacja i zatrudnienie – co należy przygotować, o czym trzeba pamiętać?
Zatrudniając nowego pracownika musimy przygotować cały pakiet niezbędnych dokumentów. Chodzi oczywiście przede wszystkim o umowę o pracę. Ale nie tylko. Niezbędne będą informacje RODO, informacja o warunkach zatrudnienia, zapoznanie z przepisami zakładowymi, przepisami orównym traktowaniu oraz – jeśli jest taka potrzeba – także np. o monitoringu czy badaniu trzeźwości. Są też obowiązki inne niż informacyjne – np. zgłoszenie pracownika do ZUS, założenie odpowiedniej dokumentacji, badanie wstępne i wstępne szkolenie bhp. A jeśli zachodzi potrzeba, mogą być przydatne także dodatkowe dokumenty – jak np. formularz dla rodziców czy zakres obowiązków albo opis stanowiska. Jak zatem nie zapomnieć o niczym istotnym? To szkolenie nie tylko przypomina o obowiązkach związanych z zatrudnianiem pracownika, ale też je wyjaśnia – ze szczególnym naciskiem na te najważniejsze lub najbardziej problematyczne. Dowiedz się jak przeprowadzić proces zatrudnienia zgodnie z prawem!
Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:
- Jakich danych możemy żądać od kandydata do pracy?
- Co w sytuacji, gdy CV kandydata zawiera nadmiarowe dane?
- Stosowanie kwestionariusza osobowego.
- Co zapisać w informacji RODO?
- Kiedy wydać informację RODO?
- Kiedy wystawić skierowanie na badanie wstępne?
- Jakich danych możemy żądać dodatkowo od pracownika?
- Co należy zapisać w umowie o pracę?
- Jak dobrze zabezpieczyć interes pracodawcy np. w zakresie miejsca pracy, godzin ponadwymiarowych, limitów umów itd.
- Jak uniknąć niedozwolonych zapisów umownych lub zapisów, które powodują niejasności czy konflikty z pracownikiem
- Na czym polega pułapka z dniem rozpoczęcia pracy w umowie.
- Jakie dodatkowe zapisy w umowach terminowych warto zawrzeć?
- Jak zapisać dzień rozpoczęcia pracy?
- Jak zapisać rodzaj pracy w umowie o pracę?
- Jak zapisać miejsce pracy w umowie o pracę?
- Jakie dodatkowe umowy można podpisać z pracownikiem?
- Kiedy wydajemy informację o warunkach zatrudnienia?
- Kiedy wydajemy aktualizację informacji o warunkach zatrudnienia?
- Co zapisać w informacji o warunkach zatrudnienia?
- Co zapisać w rozszerzonej informacji w małym zakładzie?
- Kiedy trzeba zapoznać pracownika z regulaminem pracy, a kiedy z obwieszczeniem?
- Kiedy trzeba zapoznać pracownika z informacją o monitoringu?
- Jak poinformować o przepisach o równym traktowaniu?
- Kiedy i o czym trzeba zawiadomić komornika?
- Jak powiadomić o przepisach i zasadach bhp i o ocenie ryzyka zawodowego?
- Kiedy powiadomić pracownika o badaniutrzeźwości?
- Jakie rodzaje indywidualnej dokumentacji musimy utworzyć pracownikowi?
- Na jakich zasadach zakładamy akta osobowe?
- Czy wracamy do poprzednich akt, gdy zatrudniamy pracownika po przerwie?
Prowadzący:
Anna Modzelewska
Doświadczenie zdobywała pracując w działach prawnych oraz kancelariach.
Aktualnie prowadzi własną kancelarię. W ramach świadczonych usług udziela porad, przygotowuje pisma procesowe, sporządza wymaganą dokumentację z zakresu spraw kadrowych.
Prowadzi szkolenia, wykłady, webinary i kursy z prawa pracy oraz ubezpieczeń społecznych dla przedsiębiorców, managerów, pracowników HR, kadr i płac oraz księgowych.
Dziękujemy. Twoje zgłoszenie zostało przyjęte.
Potwierdzenie edycji danych uczestnictwa w szkoleniu otrzymasz również w osobnej wiadomości e-mail.