Czas trwania: 5 godzin
Tematyka: Podatki i procedury podatkowe

Reklama, sponsoring, programy lojalnościowe, prezenty dla pracowników i kontrahentów – „przegląd” najnowszych interpretacji organów podatkowych

Prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się z ponoszeniem różnego rodzaju wydatków, w tym tych których celem jest reklama określonych towarów, produktów, usług a w konsekwencji znalezienie nowych grup odbiorców, czy też utrzymywanie stałych relacji z klientami, kontrahentami i przekonanie ich o słuszności dokonanego wyboru zakupu towaru czy usługi.

Ponoszenie wydatków na ten cel często wiąże się jednak z określonymi konsekwencjami podatkowymi tak po stronie finansującego jak i u osoby, do której skierowano określone świadczenie.

Zapraszamy Państwa na szkolenie, na którym omówione zostaną zagadnienia z zakresu opodatkowania działalności reklamowej, promocyjnej i marketingowej.

Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:

  1. Reklama, reprezentacja, prezenty, upominki, w tym:
    • Zasady kwalifikowania wydatków jako kosztów reklamy lub reprezentacji, warunki zaliczenia do KUP.
    • Nieodpłatne przekazanie kontrahentom materiałów reklamowych - brak opodatkowania i prawa do odliczenia podatku VAT z tytułu zakupu tych materiałów a koszty podatkowe.
    • Wydatki na upominki i gadżety z logo a koszty podatkowe, odliczania VAT od wydatków na drobne prezenty dla kontrahentów.
    • Prezenty okolicznościowe wręczane pracownikom, zleceniobiorcom, współpracownikom i kontrahentom – wyłączenie z kosztów podatkowych a przychód otrzymującego.
    • Konferencje, szkolenia – koszt organizatora a przychód uczestnika, rozliczanie podatku VAT.
    • Imprezy integracyjne, spotkania okolicznościowe – źródło finansowania, udział osób niebędących pracownikami, koszt podatkowy a prawo do odliczenia VAT
    • Rozliczanie VAT w związku z nieodpłatnym udostępnianiem pracownikom i współpracownikom artykułów spożywczych
    • Zakup odzieży z logiem firmy dla klientów, partnerów biznesowych, pracowników firmy w kosztach spółki.
  2. Konkurs, sprzedaż premiowa, program lojalnościowy:
    • Definicja konkursu, sprzedaży premiowej w interpretacjach organów podatkowych.
    • Nagroda w konkursie otrzymana przez przedsiębiorcę – przychód z działalności czy podatek zryczałtowany.
    • Konkursy, programy motywacyjne a koszty podatkowe, rozliczanie VAT w związku z loterią promocyjną.
    • Konkurs zorganizowany dla pracowników – obowiązki podatkowo-składkowe, rozliczenie VAT z tytułu nagród przekazanych w konkursach organizowanych przez pracodawcę.
    • Wygrana w konkursie, sprzedaż premiowa a zwolnienie w podatku PIT.
    • Zapłata za towar punktami lojalnościowymi – rabat czy przychód z nieodpłatnych świadczeń i obowiązek naliczenia vat należnego.
  3. Sponsoring:
    • Umowa sponsoringu.
    • Wydatki na sponsoring w kosztach podatkowych.
    • Odliczenie VAT u sponsora.
    • Środki pieniężne przekazane sponsorowanemu a przychód w PIT
  4. Darowizna – skutki w podatku SD otrzymania prezentów i upominków:
    • Podmiot opodatkowania – na kim ciąży obowiązek zgłoszenia darowizny do opodatkowania.
    • Zwolnienia podmiotowe i przedmiotowe – jakie darowizny nie podlegają podatkowi, ochrona sytuacji majątkowej najbliższej rodziny.
    • Chwila powstania obowiązku podatkowego – złożenie oświadczenia a spełnienie świadczenia.

Prowadzący:

Katarzyna Furmańczyk

Katarzyna Furmańczyk

Licencjonowany doradca podatkowy, posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu podatku dochodowego od osób fizycznych i prawnych. Doświadczenie zawodowe zdobywała w trakcie zatrudnienia w organach podatkowych, gdzie kierowała pracą osób zajmujących się zagadnieniami z zakresu postępowań podatkowych czy kontroli podatkowej.

Doświadczony wykładowca, przeprowadziła setki szkoleń dla, pracowników działów kadr i płac, biur rachunkowych, przedsiębiorców a także dla pracowników organów podatkowych, absolwentka UŁ, w tym studiów podyplomowych prawa podatkowego, prawa Unii Europejskiej oraz rachunkowości.