Przygotowanie do Krajowego Systemu e-faktur (KSeF) w podmiotach medycznych
Szkolenie dedykowane jest pracownikom podmiotów medycznych wystawiających faktury, rozliczających podatek VAT w transakcjach krajowych i unijnych. Podczas szkolenia wskazujemy najważniejsze etapy wdrożenia KSeF, wskazujemy na obszary wymagające usprawnień i możliwe ryzyka błędów, omawiamy funkcje KSeF oraz właściwy obieg informacji w podmiocie w procesie wdrożenia KSeF.
Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:
1. Krajowy System e-Faktur (KSeF) - przygotowanie do wdrożenia w podmiocie medycznym:
- KSeF czy warto skorzystać z KSeF w 2023 r.?
- KSeF a Platforma Elektronicznego Fakturowania (PEF) w zamówieniach publicznych,
- pojęcie faktury ustrukturyzowanej tj. wystawianej w ramach KSeF,
- zasady akceptacji odbiorcy faktury ustrukturyzowanej,
- wystawienie, otrzymanie i przesłanie faktury ustrukturyzowanej,
- uwierzytelnienia faktury ustrukturyzowanej,
- ZAW-FA - zawiadomienie o nadaniu i odebraniu uprawnień do KSeF. Kto ma mieć nadane uprawnienia w podmiocie medycznym?
- przechowywanie faktur ustrukturyzowanych.
- faktury korygujące w KSeF,
- dostęp do faktur w KSeF, czy nabywcy jako osoby fizyczne będą z niego korzystać?
- portal NFZ i jego integracja z KSeF,
- procedura wewnętrzna w zakresie wdrażania KSeF - omówienie.
2. Schemy JPK a KSeF:
- dane raportowane w JPK a KSeF?
- spójność JPK_VAT z KSeF,
- anulowanie faktury w JPK_VAT i KSeF,
- korekty w JPK_VAT i skutki w KSeF,
- kontrole krzyżowe zapisów w JPK i KSeF,
- JPK_WB a rozliczenia podatkowe,
- oznaczenia GTU i procedur w JPK_i ich wpływ na faktury w KSeF,
- ograniczone odliczanie VAT w JPK i weryfikacja proporcji w KSeF.
3. Narzędzia kontrolne wykorzystywane przez organy podatkowe i ich wzajemne konotacje w zakresie kontroli podmiotów medycznych:
- Krajowy System e-Faktur (KSeF),
- schemy JPK,
- system STIR,
- kasy fiskalne on line i elektroniczne paragony,
- Biała lista,
- MDR (raportowanie schematów podatkowych),
- sprawozdania finansowe i deklaracje podatkowe.
Prowadzący:

dr Małgorzata Rzeszutek
dr Małgorzata Rzeszutek – Doradca podatkowy, założyciel Polskiego Instytutu Podatków i Rachunkowości , specjalista w prawie podatkowym i dziedzinach pokrewnych.
Wiedza i doświadczenie to ponad 11-letnia praktyka w spółkach audytorskich, praca dydaktyczna w szkołach wyższych oraz przeprowadzanie nadzorów i audytów podatkowych w spółkach podlegających badaniu sprawozdań finansowych. Autorka publikacji w zakresie podatku dochodowego i VAT . Na rynku szkoleniowym specjalizuje się w szczególności w zakresie opodatkowania podmiotów medycznych oraz w podatkach dochodowych i dokumentacji cen transferowych dla spółek kapitałowych.
Wykładowca uniwersytecki i doświadczony szkoleniowiec.
Dziękujemy. Twoje zgłoszenie zostało przyjęte.
Potwierdzenie edycji danych uczestnictwa w szkoleniu otrzymasz również w osobnej wiadomości e-mail.