Podstawy komunikacji przydatne w każdej relacji – co warto wiedzieć o komunikacji interpersonalnej
Komunikowania się z innymi ludźmi uczymy się od pierwszych chwil naszego życia. Jest to proces tak naturalny jak oddychanie. A jednak zdarza się, że to co mówimy nie jest zrozumiałe przez innych, nasz przekaz jest odebrany inaczej niż chcieliśmy. Rodzą się nieporozumienia, niesnaski, nasze relacje z innymi się pogarszają. Co wpływa na jasność komunikatów? Jak mówić by być dobrze zrozumianym? Na co zwrócić uwagę w doskonaleniu swoich umiejętności komunikacyjnych? O tajnikach skutecznej komunikacji dowiecie się Państwo na naszym szkoleniu.
Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:
- Z czego składa się proces komunikacyjny.
- Komunikacja jedno i dwustronna.
- Funkcje komunikacji interpersonalnej.
- Komunikacja werbalna, czym jest, jakie są jej rodzaje.
- Jak rozwijać dar słuchania: rodzaje słuchania, typy słuchaczy, błędy w słuchaniu.
- Style komunikacji.
- Komunikat „Ja” a komunikat „TY”.
- Kto pyta nie błądzi - rodzaje pytań i ich funkcja w komunikacji.
- Komunikacja niewerbalna, co to jest i jaka jest jej rola.
- Czy warto zachować dystans i uszanować czyjąś przestrzeń osobistą - proksemika.
- Niewerbalne wymiary naszej wypowiedzi - parajęzyk.
- Ciało w komunikacji - kilka słów o kinezjetyce.
- Analiza barier komunikacyjnych.
- Co sprzyja efektywnej komunikacji a co ją zaburza.
Dziękujemy. Twoje zgłoszenie zostało przyjęte.
Potwierdzenie edycji danych uczestnictwa w szkoleniu otrzymasz również w osobnej wiadomości e-mail.