Ocena pracownicza
Ocenianie pracowników jest jednym z ważniejszych narzędzi zarządzania kadrami w firmie. Ocena pracowników pełni wiele funkcji i niesie za sobą wiele korzyści. Poczynając od funkcji informacyjnej, motywacyjnej, kontrolnej, kończąc na rozwojowo – edukacyjnej. Kształtuje ona pożądane w przedsiębiorstwie postawy i zachowania.
Udzielanie informacji zwrotnych i prowadzenie rozmów oceniających decyduje o współpracy w zespole i pozwala w sposób jasny i zrozumiały dla pracownika precyzować cele, wypracować wspólne wartości, określić zasady współpracy i odpowiednio delegować zadania.
Po szkoleniu będziesz potrafił:
- Przygotować się do przeprowadzenia rozmowy oceniającej w oparciu o dostępne narzędzie.
- Stworzyć odpowiednią atmosferę służącą otwartej komunikacji.
- Nawiązać z pracownikiem właściwą relację.
- Otwarcie wysłuchać obiekcji i obaw pracownika dotyczących jego pracy.
- Formułować asertywne, otwarte komunikaty dotyczące oceny pracy pracownika.
- Odwoływać się do konkretnych zdarzeń będących podstawą ocen.
- Radzić sobie z trudnymi pracownikami (z ich emocjami, zdecydowanym sprzeciwem, brakiem otwartości).
Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:
- Główne zasady systemu ocen pracowniczych - omówienie/przypomnienie procedur wewnętrznych funkcjonujących w firmie.
- Praca na arkuszach ocen funkcjonujących w firmie - stanowiska pracownicze i managerskie.
- Wyznaczanie celów - rodzaje (zadaniowe, rozwojowe), kryteria oceny, wagi.
- Ocena kompetencji - klasyfikacja kompetencji na różnych stanowiskach, skala oceny.
- Zasady i struktura prowadzenia rozmowy oceniającej.
- Przygotowanie do rozmowy przez pracownika i oceniającego.
- Przypomnienie zasad aktywnego słuchania, komunikacja werbalna i niewerbalna.
- Udzielanie informacji zwrotnej pozytywnej i korygującej.
- Ustalanie planów rozwojowych krótko i długoterminowych z pracownikiem.
- Błędy popełniane w systemie ocen i jak ich unikać.
- Trudne sytuacje z pracownikiem w trakcie rozmowy i jak sobie z tym poradzić.
Prowadzący:
Katarzyna Braś
Jako Trenerka przeprowadziła kilka tysięcy godzin szkoleń w zakresie komunikacji i budowania zaangażowania zespołu, sprzedaży oraz zarządzania zespołem, a także postaw managerskich.
Jest niezwykle doświadczonym trenerem i mentorem zarówno w obszarze sprzedaży, jak i efektywności osobistej i zespołowej.
Jest certyfikowanym trenerem Action Learning WIAL, absolwentką licznych szkoleń Train the Trainers Academy oraz szkoleń rozwojowych, akredytacja Insight Discovery oraz absolwentką MBA z zakresie ZZL.
Dziękujemy. Twoje zgłoszenie zostało przyjęte.
Potwierdzenie edycji danych uczestnictwa w szkoleniu otrzymasz również w osobnej wiadomości e-mail.