Czas trwania: 4 godziny
Tematyka: Przywództwo i praca z zespołem

Nie wszystko jest coachingiem – jak uniknąć błędów i mądrze wspierać rozwój zespołu

Liderzy stosują coaching w pracy z zespołem, jednak nie zawsze z wyczuciem i w odpowiednim momencie. To praktyczne szkolenie dla managerów, którzy chcą wspierać rozwój swojego zespołu, ale bez sztuczności, bez irytacji ludzi i bez „coachingowych gadek”, które często przynoszą odwrotny efekt. Pokażemy Ci, gdzie coaching działa, a gdzie szkodzi. Damy konkretne narzędzia i nauczymy Cię rozpoznawania sytuacji, w których warto, a w których nie należy stosować metod coachingowych. Wprowadzimy Cię do podejścia Zarządzania Sytuacyjnego Blancharda, które pomaga dobrać styl rozmowy i wsparcia do poziomu gotowości pracownika.

Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:

  1. Czym coaching w zespole jest, a czym nie jest - fakty i mity:
    • Coaching vs. mentoring vs. zarządzanie - granice i różnice.
    • Dlaczego ludzie źle reagują na „coachingowe gadki”.
    • Kiedy lider nie powinien stosować coachingu.
  2. Najczęstsze błędy lidera w stosowaniu coachingu:
    • Coaching na siłę.
    • Coaching bez relacji i zaufania.
    • Zadawanie pytań, ale brak słuchania odpowiedzi.
    • Brak decyzji tam, gdzie zespół jej potrzebuje.
    • Próba „coachowania” emocji i trudnych sytuacji bez przygotowania.
  3. Zarządzanie sytuacyjne Blancharda — kiedy coaching ma sens, a kiedy nie:
    • 4 poziomy gotowości pracownika (D1-D4) — jak je rozpoznać w praktyce.
    • Style zarządzania: instruowanie, wspieranie, coaching, delegowanie.
    • Dlaczego coaching działa dopiero od pewnego poziomu gotowości.
    • Jak dobrać styl wsparcia do konkretnej osoby i sytuacji w zespole.
    • Przykłady realnych rozmów dopasowanych do poziomu rozwoju pracownika.
  4. Jak mądrze stosować elementy coachingowe w codziennej pracy:
    • Naturalne pytania pogłębiające.
    • Aktywne słuchanie i obserwacja.
    • Jak budować rozmowy rozwojowe bez presji.
    • Kiedy coaching działa, a kiedy trzeba dać jasność i konkret.

Prowadzący:

Tatiana Galińska

Tatiana Galińska

Mentorka, Trenerka Biznesu, Autorka książki „#Bez Kija w Tyłku – o trudnych emocjach w biznesie i w życiu”, Twórczyni podcastu ”Menedżer z sercem”.

Posiada 18 letnie doświadczenie w łączeniu trudnych emocji i biznesu. Wspiera DDD/DDA w biznesie.
Odcina Emocjonalne Kotwice. Uważa, że nie ma trudnych ludzi, są za to niezrozumiani i niewysłuchani.

Pomaga ludziom zrozumieć siebie i własne emocje, co bezpośrednio wpływa na rozumienie innych – ich zachowania i reakcje.
Wierzy, że emocje nie muszą być przeszkodą — mogą i powinny być katalizatorem empatycznego przywództwa.

Dzięki jej wsparciu ludzie w biznesie zmieniają swoje ograniczające przekonania, zyskują harmonijne relacje w pracy, nie doprowadzają do eskalacji konfliktów, uczą się Empatycznej Konfrontacji oraz stawiania granic – sobie i innym.

Kobieta biznesu, która ma swoją historię Transformacji.
Mistrzyni Linkedin by Forbes Woman Polska.