Czas trwania: 6 godzin
Tematyka: Microsoft Excel

Microsoft Excel VBA – programowanie arkusza kalkulacyjnego

Szkolenie z VBA ma charakter warsztatowy, na którym kursanci poznają wiele praktyczny przykładów zastosowania makr w codziennej pracy. Kurs jest kontynuacją szkolenia Excel VBA podstawy, dlatego też omawiane praktyczne przykłady będą wykorzystywały wszystkie omawiane już zagadnienia a także pojawi się kilka nowych tematów.

Uczestnik przystępujący do kursu powinien znać podstawy obsługi komputera, program Excel przynajmniej na poziomie średnio-zaawansowanym a także podstawy Excel VBA. (szkolenia z Excela i Excel VBA podstawy dostępne są na naszej platformie w zakładce szkolenia w sekcji IT dla Ciebie).

Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:

  1. Praca ze skoroszytami:
    • Tworzenie nowego skoroszytu.
    • Zapisywanie skoroszytu po wprowadzeniu zmiany w określonej komórce.
    • Zapisywanie skoroszytu przed zamknięciem.
    • Włączanie ochrony arkuszy podczas zamykania skoroszytu.
    • Otwieranie skoroszytu zdefiniowanego przez użytkownika.
    • Odświeżanie wszystkich połączeń danych podczas otwierania skoroszytu.
    • Jednoczesne zamykanie wielu skoroszytów.
    • Otwieranie wszystkich skoroszytów z folderu.
    • Drukowanie wszystkich skoroszytów z folderu.
    • Wykonywanie kopii zapasowej skoroszytu z datą bieżącą.
  2. Automatyzacja zadań związanych z arkuszami:
    • Dodawanie i zmiana nazwy nowego arkusza.
    • Usuwanie wszystkich arkuszy, z wyjątkiem aktywnego.
    • Odkrywanie wszystkich arkuszy w skoroszycie z wyjątkiem aktywnego.
    • Przenoszenie arkuszy.
    • Sortowanie arkuszy według nazwy.
    • Kopiowanie arkusza do nowego skoroszytu.
    • Tworzenie nowego skoroszytu dla każdego arkusza.
    • Drukowanie wybranego arkusza.
    • Włączanie ochrony dla wszystkich arkuszy.
    • Wyłączanie ochrony dla wszystkich arkuszy.
    • Tworzenie spisu treści dla arkusza.
    • Podświetlanie aktywnego wiersza i kolumny.
  3. Zaznaczanie i modyfikowanie zakresów 113:
    • Zaznaczanie i formatowanie zakresów komórek.
    • Tworzenie i zaznaczanie zakresów nazwanych.
    • Pętla dla wszystkich komórek w zakresie.
    • Zaznaczanie i formatowanie wszystkich zakresów nazwanych.
    • Wstawianie do zakresu pustych wierszy.
    • Odkrywanie wszystkich wierszy i kolumn.
    • Usuwanie pustych wierszy.
    • Usuwanie pustych kolumn.
    • Zaznaczanie i formatowanie wszystkich formuł w skoroszycie.
    • Wyszukiwanie i zaznaczanie pierwszego pustego wiersza (lub kolumny).
    • Kopiowanie i wklejanie danych z zakresów.
    • Zmiana formatu liczbowego komórkach.
    • Wstawianie wartości do pustych komórek.
    • Dodawanie tekstu do komórek do prawej lub lewej strony.
    • Kopiowanie filtrowanych danych do nowego skoroszytu.

Prowadzący:

Sebastian Godziszewski

Sebastian Godziszewski

Specjalista ds. IT. Posiada ponad 12-letnie doświadczenie w pracy na stanowisku trenera IT oraz analityka danych, które zdobył pracując w międzynarodowych korporacjach. Prowadzi szkolenia z obsługi programów Microsoft, głównie Excel, Excel VBA, Power BI Desktop, Power Query, Power Pivot, Microsoft PowerPoint oraz Microsoft Word.