Czas trwania: 6 godzin
Tematyka: Microsoft Excel

Microsoft Excel – praktyczne zadania

Szkolenie kierowane jest do wszystkich osób, którzy chcą nauczyć się tworzyć różne praktyczne rozwiązania w arkuszu kalkulacyjnym. Szkolenie skupia się na praktycznych przykładach, które pomogą Ci efektywnie analizować dane, tworzyć raporty, narzędzia i automatyzować zadania. Od podstawowych funkcji po bardziej zaawansowane formuły i narzędzia - wszystko zostanie wyjaśnione krok po kroku, abyś mógł z łatwością zastosować zdobytą wiedzę w realnych sytuacjach zawodowych.
Kurs jest idealny dla osób, które chcą nie tylko nauczyć się obsługi Excela, ale także zrozumieć, jak można go wykorzystać do rozwiązywania konkretnych problemów i zadań w pracy zawodowej i osobistej.

Zaleca się, aby uczestnik przystępujący do kursu znał program Microsoft Excel na poziomie średnio-zaawansowanym a już na pewno na poziomie podstawowym.

Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:

  1. 25 trików i wskazówek w Excelu, które warto znać, aby zaoszczędzić wiele godzin pracy.
  2. Tworzenie własnej listy zadań:
    • Przygotowanie szaty graficznej na potrzeby obsługi listy zadań.
    • Wykorzystanie poprawności danych do zbudowania list rozwijanych.
    • Zasilanie list rozwijanych niestandardowymi symbolami i emoji.
    • Wykorzystanie formatowania warunkowego do wyróżniania kolorem wybieranych z listy rozwijanej wartości.
    • Omówienie szybkiego sposobu na stworzenie kopii listy zadań na podstawie już istniejącej.
  3. Różne metody wyszukiwania i porównywania danych:
    • Wykorzystanie funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO() do wyszukiwania i porównywania danych.
    • Wykorzystanie funkcji INDEKS() + PODAJ.POZYCJĘ() do wyszukiwania i porównywania danych.
    • Wykorzystanie funkcji X.WYSZUKAJ () do wyszukiwania i porównywania danych.
    • Wykorzystanie funkcji INDEKS(), LICZ.JEŻELI() oraz PRZESUNIĘCIE() do wyszukiwania i porównywania danych.
    • Wykorzystanie narzędzia POWER QUERY do wyszukiwania i porównywania danych.
    • Wykorzystanie formatowania warunkowego podczas wyszukiwania danych.
  4. Konsolidacja danych pochodzących z wielu arkuszy i wielu plików Excela:
    • Pobieranie i łączenie danych pochodzących z różnych arkuszy skoroszytu.
    • Pobieranie i łączenie z folderu plików Excela zawierających takie same nazwy arkuszy.
    • Zwracanie pobieranych i przekształcanych danych do tabeli przestawnej.
    • Pobieranie i łączenie z folderu plików Excela zawierających różne nazwy arkuszy.
  5. Szybka i skuteczna analiza konsolidowanych danych:
    • Wykorzystanie Tabeli Przestawnej do szybkiej i skutecznej analizy danych.
    • Przykłady analizowania danych w Excelu przy użyciu Tabeli Przestawnej.
    • Panel zarządzania danymi, czyli siła fragmentatorów.

Prowadzący:

Sebastian Godziszewski

Sebastian Godziszewski

Specjalista ds. IT. Posiada ponad 12-letnie doświadczenie w pracy na stanowisku trenera IT oraz analityka danych, które zdobył pracując w międzynarodowych korporacjach. Prowadzi szkolenia z obsługi programów Microsoft, głównie Excel, Excel VBA, Power BI Desktop, Power Query, Power Pivot, Microsoft PowerPoint oraz Microsoft Word.