Strefa merytoryczna
Czas trwania: 6 godzin
Tematyka: Rozwój zespołu

Metodologia skutecznych wystąpień i prowadzenia prezentacji

Wystąpienie publiczne to podstawowe zadanie managera, a przygotowanie prezentacji jest dopiero jego początkiem. Są to jedne z ważniejszych umiejętności, które pomagają managerowi w skutecznym zarządzaniu zespołem.

Aby Twoje wystąpienie, czy prezentacja, miało odnieść zamierzony skutek, warto odpowiedzieć sobie na kilka podstawowych pytań:

  • Jak przygotować się do wystąpienia?
  • O jakich treściach mówić? Jak o nich mówić?
  • Co chcę uzyskać występując przed zespołem?
  • Co wpływa na to, że prezentacja to nie tylko „suchy” slajd?
  • W jakiś sposób przeprowadzić prezentację, by wywołała efekt „wow”?

Szkolenie jest okazją do odpowiedzi na te i inne pytania, a także do analizy konkretnych sytuacji.

Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:

  1. Przygotowanie do wystąpienia i prezentacji:
    • O co zadbać, żeby była przygotowana dobrze merytorycznie?
    • O co zadbać, żeby była przygotowana dobrze wizualnie?
    • Jak zadbać o komfort swój i odbiorców?
  2. Cztery kroki, które zabezpieczą Cię przed porażką prezentacyjną:
    • Analiza; do kogo mam mówić, jak chcę wzbudzić zainteresowanie, jaki jest cel wystąpienia i co chcę dzięki temu osiągnąć.
    • Strukturyzowanie; o czym chcę mówić, jak rozplanować treść i gdzie będą punkty zwrotne pchające ludzi do celu prezentacji.
    • Wzbogacenie przekazu; przygotowanie pomocy wizualnych i rekwizytów.
    • Wystąpienie; jak będę prezentował.
  3. Analiza:
    • Co chcę osiągnąć dzięki tej prezentacji/wystąpieniu?
    • Do kogo mówię, kim są słuchacze?
    • Co pozwoli uzyskać zainteresowanie?
    • Co odbiorcy wiedzą o prezentowanych tematach?
    • Co te osoby widziały wcześniej?
    • Ile mam czasu na prezentację?
    • Jak duża jest grupa?
  4. Strukturyzowanie, czyli jak rozplanować treść aby uzyskać efekt „wow” (o czym, w którym momencie i w jaki sposób mówić):
    • Oczekiwania i potrzeby odbiorców prezentacji.
    • Główne zagadnienia, które chcę poruszyć w prezentacji.
    • Czego nie chcę mówić.
  5. Wzbogacenie przekazu, czyli jak wizualnie uatrakcyjnić prezentację":
    • Jak dobrze pracować slajdem?
    • Co powinno być na slajdach?
    • Co robić, a czego nie robić, kiedy slajd się pojawia?
    • Treść a obraz.
    • Zarządzanie treścią; stylistyka i współgranie.
    • Kolorystyka.
  6. Mowa ciała, czyli jak uatrakcyjnić słowa:
    • Pozycja (siedzieć czy stać, kiedy i dlaczego?).
    • Ruch sceniczny.
    • Gesty jako narzędzia zobrazowania.
    • Mimika i głos, czyli co robić z głową.
    • Ręce w kieszeniach (tak, czy nie?).
    • Gadżety jako poczucie bezpieczeństwa.
    • Praca z flipchartem.
  7. Praca z publicznością, czyli jak sobie poradzić z „trudnym” uczestnikiem:
    • „Wszechwiedzący”.
    • „Negujący”.
    • „Żartowniś”.
    • „Nieformalny lider”.

Prowadzący:

Jacek Pawlak

Jacek Pawlak


Manager, trener, coach zespołów sprzedażowych z 30-letnią praktyką i doświadczeniem pracy w międzynarodowych korporacjach FMCG i B2B. Przygotowuje i prowadzi szkolenia sprzedażowe oraz managerskie. Buduje i modernizuje zespoły sprzedażowe. Wspiera efektywny rozwój pracowników, motywuje i inspiruje.