MasterClass Academy
Program szkolenia pomoże Ci zyskać kluczowe umiejętności w przywództwie i zarządzaniu na poziomie zaawansowanym. Wskaże Ci kierunki dalszego rozwoju i uświadomi wyzwania leadershipu. Podczas każdego z warsztatów zostaniesz wyposażony w koszyk narzędzi do zastosowania tu i teraz, a także będziesz mógł przepracować wiele zagadnień odnoszących się do swojej codziennej praktyki. Na zakończenie każdego dnia szkolenia otrzymasz zadanie do samodzielnego opracowania. Wartością dodaną będzie okazja do czerpania inspiracji, nie tylko od ekspertek prowadzących szkolenie, ale i każdego z uczestników, ubogacając tym samym paletę branż i kontekstów sytuacji.
Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:
Dzień 1: 15.04.2025, 09:00-13:00
Temat: Kontrakt Lidera. Jakie są 4 aspekty budowania świadomego przywództwa?
Trener: Katarzyna Nawrocka
Prawdziwe przywództwo wymaga dogłębnego zrozumienia i przyjęcia na siebie obowiązków względem zespołu i organizacji. Wiąże się z wysokim poziomem samoświadomości, odporności i odpowiedzialności. Opiera się na 4 kluczowych filarach, które liderzy muszą świadomie budować, aby efektywnie i odpowiedzialnie wypełniać swoją rolę.
- Przywództwo to Decyzja. Na co się zdecydowałem przyjmując pozycję lidera?
- Przywództwo to Zobowiązanie. Względem kogo i jakie zobowiązania mam wypełniać?
- Przywództwo to Wspólnota. Jak buduję kulturę zaufania, współpracy i szacunku w zespole?
- Przywództwo to ciężka praca. Jak mierzę się z wyzwaniami, pokonuję trudności i przewodzę w trudnych sytuacjach?
Dzień 2: 25.04.2025, 09:00-13:00
Temat: Nieprzepalanie czasu i energii w organizacji. O co zadbać, by zespół pracował mądrzej, zamiast więcej?
Trener: Joanna Kominiak
Jak właściwie ustalać priorytety, rozkładać energię i wysiłki poszczególnych osób w ciągu dnia pracy? Jakie są grzechy główne, które idą w sprzeczności z efektem synergii powodując, że przepalamy czas i energię naszych zespołów? Dowiesz się, czym jest dobry plan i dlaczego warto się go trzymać.
- Różne rodzaje spotkań na różne okazje - zanim zaprosisz uczestników ustal, co chcesz uzyskać.
- Przed, w trakcie oraz po spotkaniu - must have uporządkowania.
- Techniki priorytetyzacji - ważne pytania prowadzące do mądrych wyborów.
- Grzechy główne - czego koniecznie trzeba się pozbyć, by w miejsce frustracji zyskać dobrą energię?
Dzień 3: 06.05.2025, 09:00-13:00
Temat: Kultura odpowiedzialności. Jak i po co ją budować w zespole?
Trener: Katarzyna Nawrocka
Sprawne zarządzanie zespołem wymaga dzisiaj umiejętności rozwijania tzw. kultury odpowiedzialności. Środowiska, w którym każdy pracownik czuje się zobowiązany do brania odpowiedzialności za swoje działania co umożliwia realizację celów na czas. Dodatkowo wzmacnia ich poczucie wpływu i rozwój kompetencji zawodowych co przekłada się na wzrost zaangażowania i motywacji.
- Rola i zadania lidera i pracowników w budowania kultury odpowiedzialności.
- Wzmacnianie wielostronnego zaufania w oparciu o konkretne działanie.
- Spójność – lidera i pracowników - pomiędzy deklaracjami, a zachowaniem.
- Narzędzia wspierające transparentną i proaktywną pracę zespołu.
Dzień 4: 12.05.2025, 09:00-13:00
Temat: Strategie w myśleniu, planowaniu i zarządzaniu. Na czym polegają i dlaczego są tak istotne?
Trener: Joanna Kominiak
Myślenie, planowanie, a w efekcie zarządzanie strategiczne w organizacji pozwala zdefiniować i wytyczyć jasny kierunek jej działania, doprecyzować cele, misję, opracować politykę i kroki działania, które pozwolą osiągnąć owe założenia, a także odpowiednio ulokować zasoby, również personalne.
- Filary strategii i jej usytuowanie w organizacji.
- Etapy i elementy zarządzania strategicznego.
- Modele i narzędzia, które uporządkują schematy myślenia, procesy i pomogą stworzyć dobry plan działania.
Dzień 5: 21.05.2025, 09:00-13:00
Temat: Odwaga w przywództwie. Jakie aspekty budują autentyczny leadership?
Trener: Katarzyna Nawrocka
Czym charakteryzuje się odważny lider? To osoba, która ma gotowość na podejmowanie tzw. ryzyka emocjonalnego. Ma świadomość swoich wartości i działa spójnie z nimi. Buduje relacje oparte na zaufaniu. Nie boi się wyciągać wniosków z porażek. Według badaczki i twórczyni tej koncepcji, Brene Brown, każdy z tych 4 elementów ma fundamentalne znaczenie dla budowania efektywnego, prawdziwego przywództwa.
- Czynniki, które osłabiają odwagę.
- Cztery elementy budowania odwagi w przywództwie, w praktyce.
- Dlaczego tak rozumiana odwaga jest ważna w budowaniu autentycznego przywództwa.
Dzień 6: 26.05.2025, 09:00-13:00
Temat: Zarządzanie ryzykiem jako narzędzie w przywództwie. Świadome podejmowanie ryzyka w otoczeniu wysokiej zmienności.
Trener: Joanna Kominiak
Dowiesz się, jakie są podstawowe rodzaje ryzyka, jak nim zarządzać, jakie są strategie radzenia sobie z nim oraz dlaczego ten aspekt w warunkach wysokiej zmienności otoczenia jest niezbędny do implementacji w Twojej organizacji. Na co się przygotować, gdy ryzyko stanie się już stałym etapem działań zespołu i jakich błędów warto unikać.
- Rodzaje i kategorie ryzyk oraz dobre rady dla początkujących w tej kompetencji.
- Praca pytaniami w poszukiwaniu ryzyk, analiza jakościowa i kwestie warte zaadresowania.
- Strategie na ryzyko i podejścia w reagowaniu na nie.
- Niespodzianki, na jakie warto się przygotować, gdy ryzyko będzie już stałym punktem pracy twojego zespołu.
Dzień 7: 04.06.2025, 09:00-13:00
Temat: Łapanie konsensusu. Jak nie wpadać w pułapki okopywania się przy swoim i poszerzać tort negocjacyjny?
Trener: Katarzyna Nawrocka
Ścieranie się, odmienne punkty widzenia, wymiana argumentów, sprzeczne i trudne do pogodzenia potrzeby to codzienność pracy w i pomiędzy zespołami. To jednocześnie bezcenne lekcje pokory, dyplomacji, zarządzania emocjami, dbania o siebie i swoje interesy oraz umiejętność wychodzenia poza standardowe, schematyczne rozwiązania. Jak działać, aby trudne, wymagające sytuacje zawodowe przeformułować w ciekawe, rozwojowe rozmowy? Co zrobić, żeby kompromis częściej zamieniać w konsensus?
- Pułapki w jakie wpadają ludzie w trakcie poszukiwania porozumienia.
- Negocjacje jako sposób poszukiwania najlepszych rozwiązań dla każdej ze stron.
- "Poszerzanie tortu negocjacyjnych rozmów" na poziomie merytorycznym i psychologicznym.
- Jak w praktyce być "miękkim dla ludzi, a twardym dla problemu".
Dzień 8: 10.06.2025, 09:00-13:00
Temat: Asertywne stawianie granic bez strat dla relacji. Czyli jak budować środowisko pracy bez zamiatania pod dywan, w którym wszystko jest jasne, ponieważ jest nazwane?
Trener: Joanna Kominiak
Dowiesz się, czym jest asertywność, a jakie są o niej mity. Jak budować komunikaty asertywne z jednoczesnym ujęciem dobrych intencji nadawcy i troską o wspólny komfort. W których obszarach jest ona szczególnie potrzebna u lidera oraz jak ją stosować każdego dnia pracy, szczególnie w kontakcie z tzw. trudnym przypadkiem.
- Uspójnienie, czym dla mnie, a czym dla Ciebie jest asertywność i znalezienie punktów styku.
- Forma, która może mieć równie duży wydźwięk, jak treść, czyli moc lub niemoc w "zrób to proszę".
- Komunikaty asertywne, jak je formułować, by działały zgodnie z naszymi dobrymi intencjami.
Dzień 9: 17.06.2025, 09:00-13:00
Temat: Myśl krytycznie, a nie krytykuj. Co zyskuje Lider, gdy włącza myślenie krytyczne w procesie podejmowania decyzji?
Trener: Joanna Kominiak
Jak uwolnić się od ryzykownej strategii wszystkowiedzących i na wszystkim znających się szefów a w zamian włączać pokorę i ciekawość? Czym jest myślenie krytyczne i gdzie umiejscowić je w procesie podejmowania decyzji przez Lidera? Poznasz pytania, które powinny często padać z ust szefa oraz dowiesz się co robić, by nie wpaść w pułapkę odkładania trudnych decyzji.
- Różnica między krytykowaniem, a myśleniem krytycznym.
- Miejsce i forma, czyli w jakich sytuacjach i jak powinny przejawiać się kompetencje myślenia krytycznego u Lidera.
- Strategie na szybsze decyzje, czyli kryteria wyboru, szybka analiza oraz rozliczenie się z efektywności swojego działania.
Dzień 10: 25.06.2025, 09:00-13:00
Temat: Lider mediatorem. Jak być wsparciem dla innych w sytuacjach na pozór patowych?
Trener: Katarzyna Nawrocka
Są sytuacje, kiedy strony konfliktu tak bardzo koncentrują się na wzajemnych oskarżeniach i atakach, że przestają się słyszeć. W takich momentach bywa, że potrzebują wsparcia bezstronnej osoby, która zbuduje im przestrzeń, gdzie mogą szukać porozumienia.
- Kiedy warto zareagować i zaproponować swoje wsparcie.
- Zasady prowadzenia rozmów mediacyjnych.
- Model rozmowy mediacyjnej.
- Narzędzia komunikacyjne, które wspierają mediacje.
Prowadzący:
Joanna Kominiak
Wspiera liderów, specjalistów, całe zespoły w rozwoju oraz w podejmowaniu decyzji i w wychodzeniu z impasu. W ostatniej dekadzie brała udział w transformacji organizacji, która ponad dziesięciokrotnie zwiększyła swoją załogę. Wdrażała misję, wizję i wartości, prowadząc warsztaty, dzięki którym koncepcja ta nie tylko zwyczajowo zawisnęła na ścianach, a faktycznie akcentowała zachowania i była drogowskazem w podejmowaniu decyzji. W swojej pracy używa narzędzi z nurtów m.in. design thinking, liberating structures czy problems solving. Na szkoleniach starannie buduje komfortową i angażującą przestrzeń́ dla uczestników. Trafnie diagnozuje potrzeby grupy, skupia się na usprawnieniach tak w relacjach, jak w procesach. Z zamiłowaniem dba o jakość́ materiałów szkoleniowych, zróżnicowane narzędzia i formy pracy. Stawia na doświadczanie w procesie nauki.
Katarzyna Nawrocka
Trenerka biznesu, coach, certyfikowana konsultantka PRISM Brain Mapping oraz coach Mocnych Stron CliftonStrengths®. Absolwentka Wydziału Psychologii UW, szkoły trenerów, coachów,
oraz 2-letniego studium Nonviolent communication.
Specjalizuje się w tematyce przywództwa, budowania motywującego środowiska pracy, kultury feedbacku, asertywnego wyrażania siebie i empatycznego komunikowania się oraz train the trainers.
Ma ugruntowaną wiedzę i kompetencje w „miękkich” obszarach zarządzania organizacją oraz rozwoju osobistego. Doświadczenie zawodowe buduje od 17 lat.
No co dzień wspiera organizacje, liderów i zespoły. Konsultuje, tworzy i wdraża strategie rozwojowe, które pomagają firmom rozwijać potencjał kadry menedżerskiej, podnosić ich efektywność i realizować cele biznesowe. Wspiera menedżerów w odkrywaniu i rozwijaniu własnego potencjału. Prowadzi szkolenia, coachingi oraz facylituje warsztaty, które umożliwiają im zdefiniować i świadomie rozwijać konkretne zachowania oraz kształtować pożądane postawy. Umacnia ich w poczuciu wpływu i przejmowaniu odpowiedzialności za to, jak kształtują i ukierunkowują swoje działania.
Dziękujemy. Twoje zgłoszenie zostało przyjęte.
Potwierdzenie edycji danych uczestnictwa w szkoleniu otrzymasz również w osobnej wiadomości e-mail.