Strefa merytoryczna
Czas trwania: 16 godzin
Tematyka: Zarządzanie zespołem

Lider zespołu (Szkolenie 4-dniowe)

Wchodząc na stanowisko kierownicze trzeba wziąć na siebie odpowiedzialność za własny warsztat managerski oraz za rozwój i wyniki pracy swojego zespołu. Konieczny jest pakiet umiejętności, który pozwoli działać skutecznie, osiągać dobre rezultaty i cieszyć się satysfakcją.

Dobry lider potrafi inspirować do działania, rozumie swoich pracowników i ich różnorodność, dzieli się odpowiedzialnością i wie, jak jej wymagać od zespołu. Dzięki takiemu liderowi zespół dobrze współpracuje, staje się coraz bardziej efektywny, dojrzały i samodzielny.

Dobry lider zna różnego rodzaju pułapki i umie ustrzec siebie i zespół przed poważniejszymi błędami. Zna dobre wzorce, skuteczne metody działania i narzędzia. Potrafi budować właściwe relacje i zaangażowanie. Potrafi pociągnąć ludzi za sobą.

Celem szkolenia jest przekazanie wszechstronnej wiedzy na temat praktyk pracy liderskiej oraz przedstawienie, w jaki sposób lider może potęgować rezultaty zespołu i skutecznie zarządzać pracą swoich ludzi.

Szkolenie prowadzone jest w formule warsztatowej, co oznacza aktywne uczestnictwo osób biorących w nim udział, ponieważ jest to najbardziej efektywna forma uczenia się dorosłych.

Szkolenie jest realizowane w trybie 4 dni po 4 h każdego dnia.

Terminy:

1 dzień - 23.02.2023   I   2 dzień - 24.02.2023   I   3 dzień - 02.03.2023   I   4 dzień - 03.03.2023

Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:

  1. Dzień 1:
    • Kim jest lider.
    • Skuteczna komunikacja.
    • Błędy i bariery komunikacyjne, pułapki.
    • Narzędzia komunikacyjne.
    • Aktywne słuchanie, adekwatne pytania.
  2. Dzień 2:
    • Delegowanie zadań i odpowiedzialności, narzędzia delegowania, pułapki.
    • Informacja zwrotna, korzyści, postawa, narzędzia.
    • Narzędzia feedbacku, wpadki.
    • Trudne rozmowy, ocenianie pracowników.
    • NonViolent Communication.
  3. Dzień 3:
    • Postawa - analiza transakcyjna w relacji z pracownikiem.
    • Metoda Komunikat JA.
    • Błędy poznawcze.
    • Budowanie zaangażowania - motywacja wewnętrzna.
    • SDT założenia.
    • Motywacja w kryzysie.
    • Budowanie zaufania.
  4. Dzień 4:
    • Zarządzanie empatyczne.
    • Budowanie strategii, myślenie strategiczne, metody.
    • Zarządzanie zmianą, działania lidera.
    • Case study na podsumowanie programu.

Prowadzący:

Beata Tarnowska-Kupny

Beata Tarnowska-Kupny


Szkoleniowiec specjalizujący się w budowaniu kompetencji lidera, w przywództwie. Posiada praktyczną wiedzę tworzenia sprawnie działających, stabilnych i dobrze zmotywowanych zespołów. Jako mentor, certyfikowany coach PCC ICF oraz trener biznesu prowadzi programy rozwojowe dla managerów, w których łączy cenne, praktyczne doświadczenie w biznesie ze skuteczną metodyką budowania umiejętności i przekazywania wiedzy. Praca z ludźmi oraz towarzyszenie im w rozwoju sprawia jej ogromną satysfakcję i nadaje sens jej działaniu.