Czas trwania: 6 godzin
Tematyka: Przywództwo i praca z zespołem

Konflikty i targi w zespole

Szef to profesja, która niesie za sobą wiele pułapek i niebezpieczeństw, i często ma negatywny wpływ na naszą psychikę i samopoczucie. Jako odpowiedzialni szefowie z jednej strony staramy się wypełniać nałożone na nas cele i obowiązki, aby udowodnić naszym przełożonym, że postawili na właściwego konia, a z drugiej strony mamy zespół, który chcemy, aby nas chwalił i lubił. Doprowadza to wielokrotnie do konfliktowych sytuacji, gdzie jako szefowie znajdujemy się między przysłowiowym młotem a kowadłem.

Podczas szkolenia odpowiemy sobie na pytania:

  • Jak rozwikłać konflikt w zespole?
  • Jak nie dać się wciągnąć w pułapkę zrzucania odpowiedzialności na szefa
  • Dlaczego boimy się przekazywać trudne decyzje?
  • Po co odkrywać potrzeby pracowników?
  • Jak „odtruć” osłabionego pracownika?
  • Jak chronić swój zespół przed narzekaczem?
  • Kiedy i jak formułować problem do rozwiązania przez pracowników ?
  • Na co uważać podczas przekazywania trudnej decyzji?
  • Jaką rolę odegrać w konflikcie między pracownikami?
  • Jak poradzić sobie z odmową pracownika?

Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:

  1. Konflikt w zespole:
    • Wysłuchaj pracowników.
    • Określ swoją rolę w sporze.
    • Zapytaj o oczekiwania.
    • Zdefiniuj potrzeby zwaśnionych stron i zakomunikuj swoje interesy.
    • Sformułuj zadanie i czas.
  2. Osłabienie w zespole:
    • Znajdź „narzekacza/y” i wysłuchaj przyczyn osłabienia.
    • Wzmocnij pozytywna informacją.
    • Odkryj 1 główny problem.
    • Zbadaj potrzeby.
    • Zaproś do poszukania rozwiązań.
  3. Wirus w zespole:
    • Odizoluj i odtruj „zakażony organizm”.
    • Postaw ultimatum.
    • Daj wybór metody leczenia.
  4. Komunikacja trudnej decyzji:
    • Zakomunikuj krótko decyzję.
    • Podaj powód odsłaniając swoje interesy.
    • Poznaj obawy w związku z decyzją.
    • Sformułuj problem do rozwiązania w oparciu o potrzeby.
    • Wspólnie wypracuj rozwiązanie.

Prowadzący:

Jacek Pawlak

Jacek Pawlak


Manager, trener, coach zespołów sprzedażowych z 30-letnią praktyką i doświadczeniem pracy w międzynarodowych korporacjach FMCG i B2B. Przygotowuje i prowadzi szkolenia sprzedażowe oraz managerskie. Buduje i modernizuje zespoły sprzedażowe. Wspiera efektywny rozwój pracowników, motywuje i inspiruje.