Czas trwania: 5 godzin
Tematyka: Przywództwo i praca z zespołem

Komunikacja w zarządzaniu

Słowa mają moc. Mogą dodawać skrzydeł lub je skutecznie podcinać. W czasach, kiedy nieustannie brakuje nam czasu, a jeden priorytet goni kolejne ważne i pilne zadania, najmniejszy nacisk kładziemy na otwartą komunikację i wszystko staramy się skracać. A to w konsekwencji skutkuje nie tylko niedomówieniami, ale również spadkiem produktywności i motywacji u naszych pracowników. Gdy spada motywacja, pojawia się stagnacja, a to już pierwszy krok do niewywiązywania się z powierzonych zadań. Poznaj niuanse otwartej i dobrej managerskiej komunikacji zachęcającej do efektywnej pracy. Stwórz własny model najlepszych komunikacyjnych nawyków, by ludzie bezbłędnie Cię rozumieli i z chęcią sięgali po nowe wyzwania.

Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:

  1. Jak mówić, żeby pracownik nas rzeczywiście słuchał, a nie tylko słyszał jednym uchem:
    • dlaczego nasi ludzie nie robią tego, co im mówimy, mimo że powtarzamy kilka razy,
    • jak nie popadać w komunikacyjne pułapki i dogadywać się z każdym z zespołu,
    • jak reagować, gdy słyszymy od pracownika „nie da się”.
  2. Jak słuchać, aby usłyszeć wszystko, co ważne i co ma wpływ na realizację celów:
    • wymierne korzyści z uważnego słuchania,
    • co zrobić, aby wszystko to, co mówimy, było odpowiednio usłyszane i zrozumiane,
    • dlaczego słuchamy aż 4 parami uszu.
  3. Jak dobrą komunikacją zachęcać do większego zaangażowania:
    • jak komunikować i zachęcać do realizacji wspólnego celu,
    • jak tylko słowami poprawić produktywność,
    • jak rozwijać kompetencje u pracownika z ogromnym potencjałem, a niską motywacją.
  4. Jak zapobiegać konfliktom w zespole i szybko gasić komunikacyjne pożary:
    • komunikacyjne przyczyny niedomówień i konfliktów,
    • gaszenie pożarów w dobie dynamicznych zmian,
    • katastroficzny pośpiech i brak czasu w pracy z zespołem.
  5. Jak wytłumaczyć trudne biznesowe decyzje i zmiany:
    • dlaczego nie lubimy zmian i tak bardzo je krytykujemy,
    • jak komunikacyjnie lekko i zwinnie przejść z zespołem przez zmiany,
    • jak zapobiegać brakowi realizacji celów przez błędy w komunikacji.

Prowadzący:

Emilia Dubiela

Emilia Dubiela

Strateg, trener, mentor, coach. Aktywna przedsiębiorczyni zarządzająca od wielu lat 4 rodzinnymi firmami. Zna etatowe wyzwania. Dyrektor Sprzedaży, zarządzająca zespołami 5000 osób w największych instytucjach finansowych. Zarządzała zespołami własnymi oraz w formule B2B. Od 2019 roku twórczyni autorskich 14 kursów online i ponad 350 szkoleń online. Jej must have to szkolenia w formule warsztatowej oparte na praktycznych przykładach ze strategicznego podejścia do aktualnych wyzwań rynkowych.