KOMUNIKACJA, KTÓRA DZIAŁA – KOMPENDIUM (Szkolenie 4-dniowe)
„Największym problemem w komunikacji jest iluzja, że do niej doszło” - George Bernard Shaw.
Z jednej strony ludzie są wyposażeni w naturalne narzędzia komunikacyjne, jakimi jest mowa, słuch, wzrok, gestykulacja. Z drugiej strony najwięcej problemów dotyczących różnego rodzaju umiejętności zgłaszanych jest właśnie w obszarze komunikacji. Taka jest sytuacja zarówno w firmach, jak też w życiu prywatnym.
Przyczyn można szukać w wielu czynnikach. Biorąc pod uwagę chociażby podstawowe umiejętności, jak słuchanie, zadawanie pytań, przekazywanie informacji. Słuchamy, ale tak naprawdę nie słyszymy. Pytamy, ale nie w sposób, który sprzyja komunikacji i nie o to, co jest ważne dla naszego rozmówcy. Mówimy o czymś, ale wcale nie mamy pewności, czy druga osoba rozumie to tak samo, jak my i czy nasz komunikat w ogóle dotarł do odbiorcy. Używamy często takiego rodzaju komunikatów, które powodują nieporozumienia, a nawet nakręcają spiralę napięć. Nie radzimy sobie w trudnych sytuacjach w relacji z drugą osobą. Nie potrafimy poradzić sobie z konfliktem.
Tymczasem można i warto nauczyć się kilku metod, poznać narzędzia i rozwinąć umiejętności, które sprawią, że znacząco podniesie się jakość naszej komunikacji i stanie się ona procesem nastawionym na rozwiązanie, budowanie relacji, porozumienie oraz pokonywanie przeszkód i trudnych sytuacji.
Taki właśnie kompleksowy zakres zawiera to szkolenie. Wszechstronnie rozwiniesz w nim swoje umiejętności komunikacyjne.
Szkolenie prowadzone jest w formule warsztatowej, co oznacza aktywne (poprzez różnego rodzaju ćwiczenia, zadania, dyskusje) uczestnictwo osób biorących w nim udział, ponieważ jest to najbardziej efektywna forma uczenia się dorosłych.
Szkolenie jest realizowane w trybie 4 dni po 4 h każdego dnia.
Terminy:
1 dzień - 17.10.2023 I 2 dzień - 18.10.2023 I 3 dzień - 26.10.2023 I 4 dzień - 27.10.2023
Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:
- Dzień:
- Co sprawia, że komunikacja jest efektywna, a co wręcz przeciwnie.
- Postawa, która sprzyja dobrej komunikacji.
- Dlaczego nasz słuch nie działa.
- Słuchanie skoncentrowane.
- Dzień:
- Przyczyny, które sprawiają, że pytania nie dają rezultatu.
- Adekwatne pytania - po nitce do sedna.
- Wypowiedzi, które przeszkadzają w komunikacji.
- Co słyszą uszy Von Thuna.
- Dzień:
- Komunikat TY versus Komunikat JA.
- Dobra informacja zwrotna.
- Konflikty - jak sobie radzić.
- Trudne sytuacje - stawianie granic.
- Dzień:
- Rozmowa nastawiona na rozwiązanie.
- Postawa empatyczna.
- Ubierz to wszystko w proces - struktura rozmowy.
Prowadzący:

Beata Tarnowska-Kupny
Trener biznesu, coach, mentor, doradca, wieloletni manager-praktyk zarządzania zespołami.
Certyfikowany Trener Biznesu Akademii SET.
Certyfikowany coach International Coach Federation (ICF) na poziomie Professional Certified Coach (PCC).
Certyfikowany konsultant badania Ocena 360⁰.
Przez ponad 25 lat w zarządzaniu zespołami praktykowała coaching managerski budujący zaangażowanie pracowników.
Zdobyła solidne 30-letnie doświadczenie zawodowe w zarządzaniu zakupami, łańcuchem dostaw, logistyką w firmach krajowych oraz globalnych (m.in. Orange, Polkomtel, Pesa, United Distillers). W firmach tych rozwijała swój warsztat managerski oraz zbudowała sprawnie działające, stabilne i dobrze zmotywowane zespoły. Wie, jak stworzyć dobrze działające procesy zakupowe i zespół profesjonalnych, kompetentnych kupców.
Od 10 lat działa na rynku rozwoju i szkoleń. Prowadzi programy rozwojowe dla kadry zarządzającej, managerów z kompetencji miękkich związanych z zarządzaniem zespołami, a także szkolenia z zakresu zakupów. Łączy cenne, praktyczne doświadczenie w biznesie ze skuteczną metodyką rozwoju umiejętności i przekazywania wiedzy.
Jest autorką metody rozwojowej EFFECT® (E – Estimate your Talens, F – Find your Aspiration, F – Focus on Development/Growth/Evolution, E – Extend Perspective, C – Create Opportunities, T – Take the Lead)
Praca z ludźmi i wspieranie ich w rozwoju oraz realizacji celów to jej pasja.
Dziękujemy. Twoje zgłoszenie zostało przyjęte.
Potwierdzenie edycji danych uczestnictwa w szkoleniu otrzymasz również w osobnej wiadomości e-mail.