Czas trwania: 16 godzin
Tematyka: Rozwój osobisty

KOMUNIKACJA, KTÓRA DZIAŁA – KOMPENDIUM (Szkolenie 4-dniowe)

„Największym problemem w komunikacji jest iluzja, że do niej doszło” - George Bernard Shaw.
Z jednej strony ludzie są wyposażeni w naturalne narzędzia komunikacyjne, jakimi jest mowa, słuch, wzrok, gestykulacja. Z drugiej strony najwięcej problemów dotyczących różnego rodzaju umiejętności zgłaszanych jest właśnie w obszarze komunikacji. Taka jest sytuacja zarówno w firmach, jak też w życiu prywatnym.
Przyczyn można szukać w wielu czynnikach. Biorąc pod uwagę chociażby podstawowe umiejętności, jak słuchanie, zadawanie pytań, przekazywanie informacji. Słuchamy, ale tak naprawdę nie słyszymy. Pytamy, ale nie w sposób, który sprzyja komunikacji i nie o to, co jest ważne dla naszego rozmówcy. Mówimy o czymś, ale wcale nie mamy pewności, czy druga osoba rozumie to tak samo, jak my i czy nasz komunikat w ogóle dotarł do odbiorcy. Używamy często takiego rodzaju komunikatów, które powodują nieporozumienia, a nawet nakręcają spiralę napięć. Nie radzimy sobie w trudnych sytuacjach w relacji z drugą osobą. Nie potrafimy poradzić sobie z konfliktem.
Tymczasem można i warto nauczyć się kilku metod, poznać narzędzia i rozwinąć umiejętności, które sprawią, że znacząco podniesie się jakość naszej komunikacji i stanie się ona procesem nastawionym na rozwiązanie, budowanie relacji, porozumienie oraz pokonywanie przeszkód i trudnych sytuacji.
Taki właśnie kompleksowy zakres zawiera to szkolenie. Wszechstronnie rozwiniesz w nim swoje umiejętności komunikacyjne.
Szkolenie prowadzone jest w formule warsztatowej, co oznacza aktywne (poprzez różnego rodzaju ćwiczenia, zadania, dyskusje) uczestnictwo osób biorących w nim udział, ponieważ jest to najbardziej efektywna forma uczenia się dorosłych.

Szkolenie jest realizowane w trybie 4 dni po 4 h każdego dnia.

Terminy:

1 dzień - 17.10.2023   I   2 dzień - 18.10.2023   I   3 dzień - 26.10.2023   I   4 dzień - 27.10.2023

Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:

  1. Dzień:
    • Co sprawia, że komunikacja jest efektywna, a co wręcz przeciwnie.
    • Postawa, która sprzyja dobrej komunikacji.
    • Dlaczego nasz słuch nie działa.
    • Słuchanie skoncentrowane.
  2. Dzień:
    • Przyczyny, które sprawiają, że pytania nie dają rezultatu.
    • Adekwatne pytania - po nitce do sedna.
    • Wypowiedzi, które przeszkadzają w komunikacji.
    • Co słyszą uszy Von Thuna.
  3. Dzień:
    • Komunikat TY versus Komunikat JA.
    • Dobra informacja zwrotna.
    • Konflikty - jak sobie radzić.
    • Trudne sytuacje - stawianie granic.
  4. Dzień:
    • Rozmowa nastawiona na rozwiązanie.
    • Postawa empatyczna.
    • Ubierz to wszystko w proces - struktura rozmowy.

Prowadzący:

Beata Tarnowska-Kupny

Beata Tarnowska-Kupny


Trener biznesu, coach, mentor, doradca, wieloletni manager-praktyk zarządzania zespołami.

Certyfikowany Trener Biznesu Akademii SET.

Certyfikowany coach International Coach Federation (ICF) na poziomie Professional Certified Coach (PCC).

Certyfikowany konsultant badania Ocena 360⁰.

Przez ponad 25 lat w zarządzaniu zespołami praktykowała coaching managerski budujący zaangażowanie pracowników.

Zdobyła solidne 30-letnie doświadczenie zawodowe w zarządzaniu zakupami, łańcuchem dostaw, logistyką w firmach krajowych oraz globalnych (m.in. Orange, Polkomtel, Pesa, United Distillers). W firmach tych rozwijała swój warsztat managerski oraz zbudowała sprawnie działające, stabilne i dobrze zmotywowane zespoły. Wie, jak stworzyć dobrze działające procesy zakupowe i zespół profesjonalnych, kompetentnych kupców.

Od 10 lat działa na rynku rozwoju i szkoleń. Prowadzi programy rozwojowe dla kadry zarządzającej, managerów z kompetencji miękkich związanych z zarządzaniem zespołami, a także szkolenia z zakresu zakupów. Łączy cenne, praktyczne doświadczenie w biznesie ze skuteczną metodyką rozwoju umiejętności i przekazywania wiedzy.

Jest autorką metody rozwojowej EFFECT® (E – Estimate your Talens, F – Find your Aspiration, F – Focus on Development/Growth/Evolution, E – Extend Perspective, C – Create Opportunities, T – Take the Lead)

Praca z ludźmi i wspieranie ich w rozwoju oraz realizacji celów to jej pasja.