Jak komunikować temat ochrony sygnalistów w firmach?
Ustawa z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz. U. 2024, poz. 928) zaczęła obowiązywać w dniu 25 września 2024 r.
Jeżeli Państwa firma ustaliła już wewnętrzną procedurę dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych to należy zadać sobie pytanie, czy organizacja poinformowała wszystkie osoby, które mogą stać się potencjalnymi sygnalistami, w jaki sposób dokonywać zgłoszeń wewnętrznych?
Czy osoby chcące dokonać zgłoszenia wiedzą jakim kanałem mogą tego dokonać?
A czy potencjalni sygnaliści nie obawiają się dokonywać zgłoszeń wewnętrznych?
Dzięki temu szkoleniu uczestnicy nabędą praktycznej wiedzy, dotyczącej prawidłowego komunikowania tematu ochrony sygnalistów w swojej organizacji.
Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:
- Rodzaje naruszeń prawa podlegające zgłoszeniu – obligatoryjne, czy także dobrowolne.
- Status prawny sygnalisty – czy osoby mogące dokonywać zgłoszeń wewnętrznych ufają firmie?
- Zakaz działań odwetowych na osobach dokonujących zgłoszeń – czy w organizacjach pojawią się „fałszywi sygnaliści”?
- Środki ochrony przed działaniami odwetowymi.
- Efektywny proces zgłaszania naruszeń – jak postępować w organizacji, aby sygnaliści chcieli zgłaszać prawdziwe zgłoszenia.
- Osoby wyznaczone w organizacji do przyjmowania zgłoszeń – czy sygnaliści mają do nich zaufanie, a one nie boją się swoich nowych zadań?
- Obowiązki pracodawcy w przypadku pojawienia się zgłoszenia wewnętrznego – nowe, ogromne wyzwanie dla wielu organizacji.
- Dostępne kanały zgłaszania naruszeń prawa – który lepszy: wewnętrzny, czy zewnętrzny?
- Metody komunikowania tematu ochrony sygnalistów w swojej organizacji.
Prowadzący:
Mirosława Zachaś-Lewandowska
Prowadzi szkolenia i audyty z zakresu przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, Compliance, Whistleblowing, edukuje finansowo, a także doradza w zakresie zapewnienia skutecznego systemu zgłaszania naruszeń w organizacjach.
Przez 17 lat współtworzyła instytucję finansową, a przez prawie 14 lat, jako Wiceprezes Zarządu, była odpowiedzialna za dostosowywanie procedur i procesów z zakresu m.in. przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowania terroryzmu, kredytu konsumenckiego, usług płatniczych, reklamacji, gwarantowania depozytów.
W całym okresie pracy zawodowej przygotowywała i prowadziła szkolenia wewnątrz organizacji, w celu wdrażania nowych pracowników oraz usystematyzowania wiedzy i sprawnego wprowadzania wszystkich zmian.
Jest absolwentką Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz studiów podyplomowych „Zarządzanie Przedsiębiorstwami” na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, a w całym okresie pracy zawodowej uczestniczyła w około 60-ciu szkoleniach i warsztatach, organizowanych m.in. przez Komisję Nadzoru Finansowego.
W 2022 r. uzyskała dyplom Trenera Biznesu Akademii SET.
Dziękujemy. Twoje zgłoszenie zostało przyjęte.
Potwierdzenie edycji danych uczestnictwa w szkoleniu otrzymasz również w osobnej wiadomości e-mail.