First Time Manager – kurs rozwoju kompetencji dla nowych managerów (Szkolenie 6-dniowe)
Szkolenie zapewni Ci kompleksowe przygotowanie do objęcia roli managera, integrując dotychczasowe doświadczenie specjalistyczne oraz teoretyczną wiedzę z praktycznymi umiejętnościami niezbędnymi do skutecznego zarządzania zespołem i osiągania celów biznesowych.
Udział w warsztacie podniesie Twoją pewność siebie w roli młodego stażem managera, udoskonali umiejętność komunikacji i nauczy reagowania w sytuacjach kryzysowych. Pozwoli Ci rozwinąć i utrzymać zespół ludzi zaangażowanych, zmotywowanych i zadowolonych ze współpracy.
Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:
Program 1 dzień: 07.10.2024 r., 09:00-12:00
Tytuł: Fundamenty przyszłego managera
Nauczysz się rozpoznawać szanse i zagrożenia, z jakimi zetkniesz się jako lider, robić analizę mocnych i słabych obszarów swoich zawodowych umiejętności a także interpretować sytuacje biznesowe na podstawie liczb i faktów.
- Moje mocne strony jako specjalisty, jak je wykorzystać na stanowisku managera - określenie na kole kompetencji lub skali.
- Zrozumienie branży i dziedziny, w której pracuję.
- Umiejętność analizy danych i podejmowania decyzji opartych na faktach.
- Zarządzanie projektem i/lub operacjami w sposób efektywny i produktywny.
- Znajomość technologii stosowanych w danej dziedzinie i umiejętność ich wykorzystania.
- Sporządzenie listy silnych stron.
- Świadomość mocnych stron specjalisty.
- Określenie, w jaki sposób mocne strony mogą wesprzeć zespół i poszczególnych pracowników na różnych etapach rozwoju.
- Dyskusja, jak wykorzystać mocne strony we wdrażaniu pracowników i realizacji celów organizacji oraz unikaniu problemów z jakością i powierzonymi zadaniami.
- Wykorzystanie wiedzy specjalistycznej w planowaniu i realizacji.
- Wykorzystanie wiedzy specjalistycznej w zarządzaniu jakością.
Program 2 dzień: 21.10.2024 r., 09:00-12:00
Tytuł: Budowanie przywództwa i motywacji
W trakcie tego spotkania rozwiniesz umiejętności przywódcze, takie jak delegowanie, motywowanie zespołu czy feedback. Określisz swoje granice. Poznasz podstawy leadershipu, dowiesz się jak odkrywać i rozwijać talenty i umiejętności członków zespołu a tym samym umacniać swój zespól.
- Kompetencje przywódcze / liderskie.
- Umiejętność motywowania i inspirowania pracownika - podstawowe teorie motywacji.
- Skuteczne delegowanie zadań i odpowiedzialności.
- Ocena pracownika, feedback bez krytyki.
- Trójkąt managerski - moje wartości jako lidera/ zarządzanie poprzez wartości.
- Rozpoznawanie, rozwój talentów i umiejętności członków zespołu – dyskusja.
- Ocena rozwoju pracownika metodą KASH :postawa, umiejętności, wiedza i nawyki.
- Rola testów, ocen i planowania w rozwoju pracowników.
- Znajomość i wykorzystanie ścieżek rozwojowych w organizacji.
Program 3 dzień: 04.11.2024 r., 09:00-12:00
Tytuł: Zaangażowanie i zaufanie w zespole
Na tym spotkaniu zdobędziesz bardzo ważną umiejętność – nauczysz się jak zbudować zaangażowany zespół, realizujący cele w oparciu o dobrą współpracę z liderem, motywację i zaufanie.
- Budowanie i rozwój zespołu.
- Zarządzanie sytuacyjne wg Blancharda.
- Budowanie zaangażowania w zespole.
- Budowanie zaufania i relacji z członkami zespołu - unikanie barier wg Lencioniego.
- Wspieranie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym pracowników.
- Analiza postaw managerskich w trudnych sytuacjach zespołowych - studia przypadków, ćwiczenia.
Program 4 dzień: 18.11.2024 r., 09:00-12:00
Tytuł: Sekrety skutecznej komunikacji
W trakcie tego spotkania skupimy się na doskonaleniu umiejętności komunikacyjnych, zarówno werbalnych, jak i niewerbalnych. Pokażemy Ci jak skutecznie słuchać, jasno i klarownie komunikować cele oraz rozwiązywać konflikty, co jest kluczowe dla efektywnej pracy z zespołem.
- Komunikacja.
- Umiejętność słuchania i zrozumienia potrzeb członków zespołu.
- Klarowne i skuteczne komunikowanie celów, oczekiwań i informacji.
- Umiejętność rozwiązywania konfliktów.
- Umiejętność do prezentowania swoich pomysłów i decyzji w sposób przekonujący.
- Ćwiczenia z umiejętności słuchania, rozwiazywania konfliktów i empatycznej komunikacji.
- „Role play” wybranych sytuacji managerskich.
- Ćwiczenie komunikatu w stylu NVC.
Program 5 dzień: 02.12.2024 r., 09:00-12:00
Tytuł: Strategie biznesowe i planowanie
Podczas tego spotkania nauczysz się strategicznego planowania, analizy trendów rynkowych oraz dostosowania do zmieniającego się otoczenia biznesowego. Będziesz potrafił kreować i realizować strategię zarządzania zespołem zgodnie z celami organizacji.
- Kompetencje strategiczne.
- Zrozumienie celów organizacji i umiejętność ich przekładania na strategię działania.
- Umiejętność planowania długoterminowego oraz elastyczność w dostosowywaniu się do zmian.
- Analiza trendów rynkowych i konkurencji oraz podejmowanie działań odpowiednich dla zmieniającego się otoczenia biznesowego.
- Zrobienie analizy SWOT dla rozwoju zespołu - dyskusja.
Program 6 dzień: 16.12.2024 r., 09:00-12:00
Tytuł: Holistyczny rozwój managera
Po tym spotkaniu będziesz wiedział jak zaplanować własną karierę managerską, biorąc pod uwagę najważniejsze obszary rozwoju i życia człowieka oraz jak określić indywidualne priorytety w rozwoju zawodowym i osobistym. Pokażemy Ci wieloaspektowość kariery managerskiej, co pozwoli Ci na lepsze planowanie rozwoju własnego i Pracowników.
- Wprowadzenie i omówienie holistycznego podejścia do planowania kariery i życia osobistego.
- Omówienie obszarów, w których odbędzie się planowanie oraz określanie celów (każdy indywidualnie) do każdego obszaru.
- Ja.
- Rozwój zawodowy.
- Rozwój osobisty.
- Rodzina i przyjaciele.
- Związki.
- Pieniądze.
- Sława /Uznanie.
- Wizerunek w mediach.
- Ćwiczenia w określaniu najważniejszych celów rozwojowych krótko i długoterminowych.
- Podsumowanie całego warsztatu.
Prowadzący:
Joanna Stocka-Prusaczyk
Jako Leadership Coach od ponad 20 lat pomaga biznesom i osobom prywatnym w skutecznym rozwoju. Łączy w sobie empatię oraz nadzwyczajną skuteczność dzięki doświadczeniu i wiedzy zdobytej w trakcie pracy w międzynarodowych korporacjach oraz nieustannemu szkoleniu się i doskonaleniu. Doskonale zna problemy, z jakimi mierzą się liderzy, managerowie, osoby na stanowiskach C-level – tak ze strony ludzi, jak ze strony organizacji. Doskonale rozumie problemy i kryzysy, jakie przechodzą oni, a także ich ludzie. Sama wszak budowała własne zespoły od zera, jak również wyciągała je z dolnych miejsc w rankingach na topowe. Ogromną radość sprawia jej towarzyszenie drugiemu człowiekowi w rozwoju i obserwowanie jego sukcesów. Managerowie, z którymi pracowała, mogą pochwalić się wspaniałymi zespołami ludzi, którzy dokładnie wiedzą, jak osiągać cele finansowe oraz jak wesprzeć firmę w coraz szybszym rozwoju.
Dziękujemy. Twoje zgłoszenie zostało przyjęte.
Potwierdzenie edycji danych uczestnictwa w szkoleniu otrzymasz również w osobnej wiadomości e-mail.