Strefa personalna
Czas trwania: 12 godzin
Tematyka: IT dla Ciebie

Excel – poziom zaawansowany

Szkolenie przeznaczone jest dla doświadczonych użytkowników Excela. Poziom zaawansowany jest dla osób, które chcą odkryć nowe możliwości, które daje Excel w codziennej pracy. Podczas szkolenia uczestnicy poznają zaawansowane narzędzia do analizowania i przetwarzania danych, nauczą się tworzyć rozbudowane formuły, korzystać z tabel i wykresów przestawnych. Nauczą się również posługiwać zaawansowanymi narzędziami filtrowania i walidacji danych oraz zapoznają się z podstawami makr.

Uczestnik powinien znać Microsoft Excel na poziomie średnio-zaawansowanym (zapraszamy do zapoznania się z programem szkolenia dla poziomu średnio-zaawansowanego).

Uczestnik przystępujący do kursu powinien również znać podstawy obsługi komputera  i systemu operacyjnego Windows.

Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:

1. Zaawansowane formuły:

  • Adresowanie z innych arkuszy, używanie nazwanych zakresów.
  • Zaawansowane funkcje daty i czasu.
  • Zaawansowane funkcje tekstowe.
  • Funkcje WYSZUKAJ.PIONOWO(), WYSZUKAJ.POZIOMO(), X.WYSZUKAJ().
  • Funkcje INDEKS(), PODAJ.POZYCJĘ(), ADR.POŚR().
  • Formuły tablicowe.

2. Formatowanie warunkowe:

  • Dynamiczne formatowanie, zależne od ustawień w arkuszach.
  • Formatowanie zależne od formuły.

3. Obiekt Tabela:

  • Odwołania strukturalne (nagłówki, dane, wiersz podsumowania).
  • Fragmentatory.

4. Zaawansowane filtry:

  • Budowanie wielokrotnie złożonych warunków filtrowania.

5. Narzędzia danych:

  • Tekst jako kolumny.

6. Tabele przestawne i wykresy przestawne:

  • Tworzenie tabel przestawnych.
  • Obliczenia (pokaż wartości jako).
  • Pola i elementy obliczeniowe.
  • Sortowanie i filtrowanie (po etykietach, po wartościach).
  • Tworzenie wykresów przestawnych.
  • Fragmentatory (w tym oś czasu, łączenie wielu tabel/wykresów do tych samych fragmentatorów).
  • Formatowanie (style, zaznaczanie elementów tabeli).
  • Formatowanie warunkowe (zakres widoczności formatowania).
  • Funkcja WeźDaneTabeli.
  • Sortowanie według list niestandardowych ☺ Model danych (relacje).

7. Import danych:

  • Import danych z pliku tekstowego.
  • Import danych z pliku XML.
  • Kreator MS Query.

 8. Analiza wielowymiarowa:

  • Szukaj wyniku.
  • Menedżer scenariuszy.
  • Dodatek Solver.

9. Formularze (wstążka Deweloper):

  • Obiekty, zakres wejściowy i łącze do komórki.
  • Prosta interakcja z użytkownikiem bez pisania kodu VBA.

 10. Makra:

  • Tworzenie, edycja i uruchamianie makr.
  • Dodawanie guzika na pasku szybkiego dostępu.
  • Przypisanie makra do guzika na formularzu.

Prowadzący: