Czas trwania: 12 godzin
Tematyka: Microsoft Excel

Excel – poziom średnio-zaawansowany (Szkolenie 2-dniowe)

Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które opanowały podstawy obsługi arkusza kalkulacyjnego. Poziom średnio-zaawansowany jest dla osób, które już z niego korzystają, ale chcą zwiększyć swoje umiejętności i poznać nowe możliwości programu. Uczestnicy szkolenia nauczą się pisania formuł, edytowania, analizowania i przetwarzania danych, tworzenia czytelnych i estetycznych wykresów i zarządzania skoroszytami, a ponadto poznają narzędzia danych takich jak konsolidacja danych, usuń duplikaty, sumy częściowe.

Wymagania:

Uczestnik powinien znać Microsoft Excel na poziomie podstawowym (zapraszamy do zapoznania się z programem szkolenia dla poziomu podstawowego).

Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:

  1. Powtórzenie podstaw programu Excel:
    • Wprowadzanie i edycja danych, wybieranie, wyszukiwanie komórek i grup komórek.
    • Kopiowanie, wklejanie, wypełnianie komórek i zakresów.
    • Formatowanie graficzne.
    • Style komórki (standardowe i własne).
    • Typy danych i formatowanie według typu danych.
    • Dostosowywanie wstążki.
  2. Formuły:
    • Adresowanie względne, bezwzględne i mieszane (wyjaśnienie, o co chodzi z tymi dolarami).
    • Adresowanie z innych arkuszy, wykorzystywanie nazwanych zakresów.
    • Funkcje daty i czasu.
    • Funkcje tekstowe.
    • Funkcja warunkowa JEŻELI oraz przykłady jej zagnieżdżania.
    • Funkcje matematyczne.
    • Funkcje wyszukujące (popularne WYSZUKAJ.PIONOWO).
    • Funkcja Transpozycja.
  3. Nazywanie komórek:
    • Pole nazwy.
    • Nazwij z zaznaczenia.
    • Nazwy dynamiczne.
    • Szybka nawigacja.
    • Czytelność formuł.
  4. Formatowanie warunkowe:
    • Automatyczne formatowanie w zależności od wartości.
    • Zarządzanie regułami.
    • Modyfikowanie standardowych reguł.
  5. Obiekt Tabela:
    • Tworzenie i formatowanie tabel.
    • Dynamiczny nazwany zakres.
    • Konwertowanie na zakres.
    • Powody, dla których warto używać tabel.
  6. Walidacja danych:
    • Sprawdzanie poprawności wprowadzonych danych.
    • Listy rozwijane.
    • Wiadomość wejściowa, rodzaje ostrzeżeń.
  7. Sortowanie danych i filtry:
    • Sortowanie wg wartości.
    • Sortowanie wg. wielu kolumn jednocześnie (sortowanie niestandardowe).
    • Autofiltr, filtrowanie z podziałem na typy danych.
    • Sortowanie i filtrowanie z użyciem kolorów i ikon.
    • Sumy częściowe.
    • Skróty klawiszowe ułatwiające prace z filtrami.
  8. Narzędzia danych:
    • Konsolidacja danych.
    • Usuń duplikaty.
    • Konspekt i grupowanie.
  9. Sumy częściowe:
    • Narzędzie tworzące konspekt.
  10. Praca z wykresami:
    • Podstawowe typy wykresów i określanie źródeł danych.
    • Formatowanie wykresów z galerii i ręcznie.
    • Wykresy przebiegu w czasie.

Prowadzący:

Sebastian Godziszewski

Sebastian Godziszewski

Specjalista ds. IT. Posiada ponad 12-letnie doświadczenie w pracy na stanowisku trenera IT oraz analityka danych, które zdobył pracując w międzynarodowych korporacjach. Prowadzi szkolenia z obsługi programów Microsoft, głównie Excel, Excel VBA, Power BI Desktop, Power Query, Power Pivot, Microsoft PowerPoint oraz Microsoft Word.