Strefa merytoryczna
Czas trwania: 6 godzin
Tematyka: Pakiet Office dla Managerów

EXCEL dla managerów. Jak sprawnie i profesjonalnie przygotowywać raporty oraz analizować duże ilości danych

Szkolenie jest przygotowane dla osób, które w codziennej pracy korzystają z Excela, analizują duże ilości danych, przygotowują prezentacje i raporty.

Szkolenie będzie realizowane w oparciu o dużą ilość praktycznych przykładów.

Wymagania:

Uczestnik przystępujący do kursu powinien znać podstawy obsługi komputera i systemu operacyjnego Windows. Zaleca się, aby uczestnik znał przynajmniej Microsoft Excel na poziomie średnio-zaawansowanym (szkolenie dostępne na platformie).

Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:

  1. Omówienie funkcji matematycznych i statystycznych:
    • LICZ.JEŻELI, SUMA.WARUNKÓW, LICZ.WARUNKI.
  2. Wykresy:
    • Dobór odpowiedniego typu wykresu do prezentowanych danych, zmiana typu i układu wykresu.
    • Konfiguracja skali i formatowanie.
    • Wykres z osią pomocniczą.
    • Wykres z wieloma seriami danych.
  3. Filtr zaawansowany i formatowanie warunkowe:
    • Filtr zaawansowany jako narzędzie do filtrowania złożonych kryteriów w oparciu o formuły i uzyskiwanie gotowego wyniku w nowej tabeli dla wszystkich oraz określonych nagłówków.
    • Formatowanie warunkowe jako narzędzie wspomagające analizę danych.
  4. Power Query:
    • Analiza danych pochodząca z wielu arkuszy.
    • Zautomatyzowane analizowanie danych pochodzących z wielu plików Excela.
  5. Tabele przestawne:
    • Najczęściej popełniane błędy przy tworzeniu tabel przestawnych.
    • Przydatne narzędzia np.: użycie fragmentatorów, osi czasu, grupowanie i filtrowanie.
    • Wykresy przestawne.
    • Budowanie prostych i profesjonalnych dashboardów czyli pulpitów menedżerskich.

Prowadzący:

Sebastian Godziszewski

Sebastian Godziszewski


Specjalista ds. IT.  Posiada ponad 12-letnie doświadczenie w pracy na stanowisku trenera IT oraz analityka danych, które zdobył pracując w międzynarodowych korporacjach. Prowadzi szkolenia z obsługi programów Microsoft, głównie Excel, Excel VBA, Power BI Desktop, Power Query, Power Pivot, Microsoft PowerPoint oraz Microsoft Word.