Strefa personalna
Czas trwania: 5 godzin
Tematyka: Zarządzanie i rozwój

Etyka i CSR w biznesie

Każdy z nas kieruje się w życiu jakimiś zasadami. Powinniśmy być etyczni zarówno prywatnie, jak i w sytuacjach zawodowych. Czy tak jest rzeczywiście. Kto to jest etyczny manager?

Po szkoleniu Uczestnik nauczy się reagować na nieetyczne zachowania współpracowników i klientów oraz rozpoznawać nieetyczną sprzedaż i reklamę. Porozmawiamy o tym jak tworzyć biznes etycznie odpowiedzialny. Poznamy przykłady kodeksów różnych organizacji.

Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:

1. Czym jest etyka w biznesie.
2. Postawy etyczne w organizacji:

a) Czy warto być etycznym?
b) Czym się kierujemy w biznesie?
c) Dylematy etyczne w organizacji,

3. Przykłady etycznych i nieetycznych firm.
4. Etyka we współpracy z kontrahentami - o czym warto pamiętać.
5. Etyka managera - co to oznacza w praktyce?

1) Jak być etycznym na co dzień?
2) Jak przyznawać się do błędu z klasą?
3) Jak budować autorytet w oczach pracownika?
4) Wyznawane wartości – jak ich przestrzegać?

6. Społeczna odpowiedzialność biznesu:

1) CSR – co to takiego?
2) Przykłady działań społecznie odpowiedzialnych

7. Kodeks etyki:

1) Co zawiera?
2) Jak go tworzyć?
3) Czy warto?

8. Przykłady etycznych i nieetycznych zachowań - case study.
9. Analiza kodeksów etycznych wybranych firm.

Prowadzący: