Czas trwania: 12 godzin
Tematyka: Przywództwo i praca z zespołem

Droga do autentycznego przywództwa

Chcesz zrozumieć zachowania innych, bo masz wrażenie, że pomimo dobrych intencji wychodzi “jak zawsze”?
Nie wiesz, jak rozmawiać z pracownikami na trudne tematy, chcesz nauczyć się empatycznej i otwartej komunikacji?
Relacje w Twoim zespole nie są prawidłowe, czasem myślisz: „dorośli ludzie a zachowują się jak dzieci”?
W Twoim zespole dochodzi do wybuchów konfliktów?
Potrzebujesz zrozumieć swoje emocje, bo czasem reagujesz nieadekwatnie do sytuacji?

Jeśli chcesz głębszej pracy nad sobą w roli managera oraz szukasz zrozumienia dla drugiego człowieka i odpowiedzi na pytania: dlaczego reagujemy w konkretny sposób w danej sytuacji w pracy, popełniamy te same błędy, unikamy pewnych sytuacji, skąd pochodzą nasze mechanizmy, programy i ograniczenia, dlaczego się kłócimy i konfliktujemy - zapraszamy na szkolenie.

Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:

1 dzień
Tytuł: Manipulacyjne zachowania pracowników w zespole.
Na tym spotkaniu omówimy manipulacyjne zachowania ludzi w zespole, czyli sytauacje kiedy współpracownicy nie mówią wprost jaki określony efekt chcą osiągnąć. Porozmawiamy o tej strategii pracowników na radzenie sobie z tym co trudne oraz o tym, jak jako manager konfrontować pracownika z jego zachowaniem.

  1. Co to jest foch i karanie ciszą? Dlaczego ludzie w zespole obrażają się lub miesiącami żywią urazę?
    • Jak komunikujemy się „nie wprost” i jakie realizujemy strategie.
  2. Na kogo i co projektują? Co to są mechanizmy obronne i do czego używamy ich w biznesie:
    • Z jakimi deficytami i nie zaspokojonymi potrzebami idziemy do pracy.
    • The Human Element - nieskuteczne strategie radzenia sobie z emocjami.
  3. Bierna agresja i umniejszanie - jak je rozpoznać i nie dać się "wciągać" w grę:
    • Jak komunikować się niedefensywnie, na czym to polega?
    • Co robi umniejszacz a co robi hejter w zespole - różnice.
  4. Co ma zrobić manager by skutecznie komunikować się w zespole i zatrzymywać tzw. błędne koło wyniszczania:
    • Jak rozpoznać i zatrzymać wzajemne koło wyniszczania.
    • Co to jest infekowanie w zespole i jak sobie z tym radzić.

2 dzień
Tytuł: W co grają ludzie w zespole, czyli Analiza Transakcyjna w zarządzaniu. Ja Dorosły, Ja Dziecko Ja Rodzic.
Podczas tego spotkania przyjrzymy się dynamice naszych ról, które często nieświadomie przyjmujemy w życiu zawodowym. Omówimy zagrożenie wynikające z mocnego osadzenia w każdej z nich. Porozmawiamy o patologicznych sytuacjach w zespole.

  1. Jak zarządzać z poziomu Ja Dorosły? Jaki jest Dorosły Manager w biznesie?
    • Z czym przychodzimy do pracy jako dorośli ludzie?
    • Dlaczego stan Ja Dorosły jest optymalny do działania w biznesie i w zespole.
  2. Moi pracownicy w stanie Ja Dziecko. Jak to rozpoznać i jak się z nimi komunikować?
    • Zachowania jakie prezentują ludzie osadzeni w roli Ja Dziecko.
  3. Jak nauczyć się rozpoznawać emocje pracowników i nie brać ich na siebie:
    • Rozpoznanie własnych emocji vs. emocje współpracowników.
  4. Patologiczne strategie w zespole (np. Manager Rodzicem w zespole). Jak je rozpoznać i zostawić.

3 dzień
Tytuł: Trójkąt Dramatyczny Karpmana, czyli Ofiara, Kat, Ratownik
Trójkąt dramatyczny był zaprojektowany przede wszystkim do omawiania relacji osobistych, jednak od wielu lat świat biznesu wykorzystuje ten model również do opisywania relacji w miejscu pracy. Jest to model dysfunkcyjnych zachowań i ilustruje grę o władzę, która obejmuje trzy role: Ofiary, Ratownika i Kata/Prześladowcy. Jest to wyniszczająca gra emocjonalna, walka o terytorium. Każda z tych ról reprezentuje nieskuteczną reakcję na konflikt i wzajemne koło wyniszczania.

  1. Na czym polega Biurowy Trójkąt Dramatyczny? Po co ludzie to robią? Jakie pracownicy mają benefity z tkwienia w tych rolach?
    • Korzyści wynikające z każdej roli - Ofiary, Ratownika i Kata/Prześladowcy.
    • Na czym polega rotowanie w Trójkącie.
  2. Jakie strategie na przetrwanie realizują managerowie kiedy dają się wciągać w Trojkąt?
    • Strategia: Pozwól, że Ci pomogę.
    • Strategia: Zobaczcie jak pięknię cierpię.
    • Strategia: I kto tu rządzi?
  3. Kiedy pracownicy wchodzą w role Ofiary? Po co?
  4. Kiedy Manager wchodzi w role Ratownika czyli patologie w zarządzaniu:
    • Różnica miedzy pomaganiem a ratowaniem.
    • Wyuczona bezradność vs. brak kompetencji.
    • Lęk przed delegowaniem.
  5. Kiedy manager staje się katem?
    • Kapitanoza - czyli boję się swojego szefa.
    • Kontrola - drugie imię Kata.
    • Oczekiwania i roszczenia w zespole
  6. Jak skutecznie wyjść z Trójkąta:
    • Game is over.
    • Trójkąt Wygrywający - strategie wyjścia z ról.

4 dzień
Tytuł: Stawianie granic w świetle psychobiologii, czyli o potrzebach i emocjach w zespole.
Na tym spotkaniu przedstawimy wszystkie informacje na temat stawiania granic, zwłaszcza sobie. Pokażemy i omówimy nieskuteczne strategie.

  1. Granice to praca z terytorium. Czy manager zna swoje wszystkie terytoria?
  2. Dlaczego ludzie nie stawiają granic? Co jest genezą? Jakie mają benefity?
    • Ukryte programy i strategie hamujące stawianie granic.
    • Toksyczne poczucie winy vs. Odpowiedzialność.
  3. Stawianie granic sobie potem innym. 3 kluczowe etapy budowania i komunikowania granic:
    • Poznanie własnych potrzeb i praw.
    • Poznanie i uznanie własnych potrzeb.
    • Komunikowanie granic.
    • Utrzymywanie granic.
  4. Ty, Twój zespół oraz Twoja organizacja to 3 różne terytoria. Jak i gdzie stawiać granice.
    • Konflikty wewnętrzne na poziomie wartości.
    • Agresja i tłumiona złość
  5. Jak komunikować się bez przemocy, czyli NVC w pracy managera i stawianiu granic:
    • Nieświadoma przemoc słowna.
    • Różnica między prośbą a żądaniem.
    • Empatia a współodczuwanie - to nie to samo.

Prowadzący:

Tatiana Galińska

Tatiana Galińska

Mentorka, Trenerka Biznesu, Autorka książki „#Bez Kija w Tyłku – o trudnych emocjach w biznesie i w życiu”, Twórczyni podcastu ”Menedżer z sercem”.

Posiada 18 letnie doświadczenie w łączeniu trudnych emocji i biznesu. Wspiera DDD/DDA w biznesie.
Odcina Emocjonalne Kotwice. Uważa, że nie ma trudnych ludzi, są za to niezrozumiani i niewysłuchani.

Pomaga ludziom zrozumieć siebie i własne emocje, co bezpośrednio wpływa na rozumienie innych – ich zachowania i reakcje.
Wierzy, że emocje nie muszą być przeszkodą — mogą i powinny być katalizatorem empatycznego przywództwa.

Dzięki jej wsparciu ludzie w biznesie zmieniają swoje ograniczające przekonania, zyskują harmonijne relacje w pracy, nie doprowadzają do eskalacji konfliktów, uczą się Empatycznej Konfrontacji oraz stawiania granic – sobie i innym.

Kobieta biznesu, która ma swoją historię Transformacji.
Mistrzyni Linkedin by Forbes Woman Polska.