Business Process Management po ludzku
Modelowanie procesów jest dziś uznanym sposobem budowania przewagi konkurencyjnej. Zarządzanie procesami biznesowymi i ciągła ich optymalizacja – niesie ze sobą szereg korzyści, żeby wymienić tylko te najważniejsze jak eliminowanie możliwości pomyłek i błędów ludzkich, skracanie czasu trwania zadań, usprawnianie przepływu informacji i wymiany wiedzy.
Takie podejście jest też ważnym elementem metod zwinnego zarządzania, które opierają się na podejściu procesowym, jak np. Just In Time w metodyce Kanaban.
BPM (Business Process Management) nie jest jednak powszechną praktyką. Takiego stanu rzeczy należy upatrywać w zbyt małej świadomości, mimo wszystko nadal słabego dostępu do wiedzy i praktyki z tej dziedziny i pewnej stygmatyzacji zagadnienia, gdzie to przyrównuje się to podejście z bezdusznym podejściem korporacyjnym. Co oczywiście ma niewiele wspólnego z rzeczywistością.
Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:
- Mapowanie procesów biznesowych:
- Najważniejsze elementy mapowania procesów.
- Metody mapowania procesów biznesowych.
- Struktura map procesów.
- Wariantowość przebiegu procesów.
- Opis i dokumentacja procesów biznesowych.
- Cel projektu mapowania procesów:
- Określanie celów mapowania procesów.
- Określenie zakresu projektu.
- Zakres informacyjny map procesowych.
- Praca warsztatowa (2-3 osobowe grupy):
- Mapowanie wybranego procesu w swojej organizacji.
- Podsumowanie i dyskusja.
Prowadzący:

Mateusz Zapart
Przedsiębiorca i manager z ponad 15-letnim doświadczeniem. Swoje pierwsze kroki stawiał w branży finansowej i ubezpieczeniowej. Jego fascynacja nowymi technologiami i digitalizacją procesów firmowych skierowała go na drogę zawodową związaną ze start-upami. Trener używający angażujących form warsztatowych, łączących tzw. aspekty miękkie z podstawami prawnymi i wymaganiami formalnymi.
Dziękujemy. Twoje zgłoszenie zostało przyjęte.
Potwierdzenie edycji danych uczestnictwa w szkoleniu otrzymasz również w osobnej wiadomości e-mail.