Strefa merytoryczna
Czas trwania: 5 godzin
Tematyka: Praca z zespołem i zarządzanie projektami

Business Process Management po ludzku

Modelowanie procesów jest dziś uznanym sposobem budowania przewagi konkurencyjnej. Zarządzanie procesami biznesowymi i ciągła ich optymalizacja – niesie ze sobą szereg korzyści, żeby wymienić tylko te najważniejsze jak eliminowanie możliwości pomyłek i błędów ludzkich, skracanie czasu trwania zadań, usprawnianie przepływu informacji i wymiany wiedzy.

Takie podejście jest też ważnym elementem metod zwinnego zarządzania, które opierają się na podejściu procesowym, jak np. Just In Time w metodyce Kanaban.

BPM (Business Process Management) nie jest jednak powszechną praktyką. Takiego stanu rzeczy należy upatrywać w zbyt małej świadomości, mimo wszystko nadal słabego dostępu do wiedzy i praktyki z tej dziedziny i pewnej stygmatyzacji zagadnienia, gdzie to przyrównuje się to podejście z bezdusznym podejściem korporacyjnym. Co oczywiście ma niewiele wspólnego z rzeczywistością.

Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:

  1. Mapowanie procesów biznesowych:
    • Najważniejsze elementy mapowania procesów.
    • Metody mapowania procesów biznesowych.
    • Struktura map procesów.
    • Wariantowość przebiegu procesów.
    • Opis i dokumentacja procesów biznesowych.
  2. Cel projektu mapowania procesów:
    • Określanie celów mapowania procesów.
    • Określenie zakresu projektu.
    • Zakres informacyjny map procesowych.
  3. Praca warsztatowa (2-3 osobowe grupy):
    • Mapowanie wybranego procesu w swojej organizacji.
  4. Podsumowanie i dyskusja.

Prowadzący:

Mateusz Zapart

Mateusz Zapart


Przedsiębiorca i manager z ponad 15-letnim doświadczeniem. Swoje pierwsze kroki stawiał w branży finansowej i ubezpieczeniowej. Jego fascynacja nowymi technologiami i digitalizacją procesów firmowych skierowała go na drogę zawodową związaną ze start-upami. Trener używający angażujących form warsztatowych, łączących tzw. aspekty miękkie z podstawami prawnymi i wymaganiami formalnymi.