Akademia Managera (Szkolenie 6-dniowe)
Rola managera w ostatnich latach uległa diametralnej zmianie. Oczekiwania co do zarządzania osiągnęły zupełnie inny poziom. W dzisiejszych czasach manager jest otwarty na zmiany. Potrafi wychodzić poza schematy, jednocześnie budując odpowiedzialności i poczucie sprawczość. Dziś manager nie zarządza incydentalnie, a każdego dnia buduje zaangażowanie w zespole, który realizuje misje, wizje i wartości organizacji.
Szkolenie jest realizowane w trybie 6 dni po 3 h każdego dnia.
Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:
1 dzień: 10.00-13.00
Tytuł: Rola managera
Weryfikacja własnych umiejętności zarządzania i zrozumienie własnych ograniczeń czy przekonań, może być transformacyjna w rozwoju kariery managerskiej. Wybierz swój model zarządzania, zgodny ze strategią organizacji.
- Kim dziś jest manager, czyli jak zmieniły się główne role managera.
- Rola managera, czyli 3 płaszczyzny oczekiwań.
- Zmiana przekonań i perspektywy, czyli kiedy faktycznie nastąpi dynamiczny rozwój kompetencji managerskich. Praca z własnymi blokadami. Odwaga w byciu liderem.
- Jak znaleźć indywidualny styl zarządzania. Autodiagnoza.
- Analiza indywidualnych mocnych stron i wykorzystanie ich w we własnym stylu zarządzania.
2 dzień: 10.00-13.00
Tytuł: Komunikacja w zarządzaniu
Mów w sposób, który zachęci Twoich pracowników do realizowania celów i ograniczy występowanie nieporozumień. Poznaj techniki wzajemnego zrozumienia niezależnie od różnicy wieku.
- Czym jest autorytet lidera i jak budować wiarygodność managerską.
- Jak dogadać się z każdym pracownikiem, współpracownikiem i szefem.
- Wąskie gardła w komunikacji: język kar czy korzyści?
- Jak mówić, żeby pracownicy nas słyszeli.
- Najważniejsze różnice w komunikacji między różnymi pokoleniami na rynku pracy.
- Złote zasady w komunikacji.
3 dzień: 10.00-13.00
Tytuł: Konflikty w zespole
Szybkie wdrażanie zmian, częste zmiany decyzji, trudne rozmowy, dynamicznie zmieniający się biznes, to wszystko powoduje więcej konfliktów w organizacjach niż kiedykolwiek. Umiejętność przeprowadzania zespołu przez zmiany oraz minimalizowania konfliktów to ważne kompetencje managerskie.
- Najczęstsze zapalniki konfliktów, czyli co zrobić, żeby zespół nie eskalował problemów.
- Analiza sytuacji konfliktowych. Odnajdowanie przyczyn konfliktów.
- Wypracowanie najlepszego stylu rozwiązywania konfliktów.
- Budowanie zaufania i dobrej atmosfery.
- Komunikacyjne kompromisy, jak je osiągnąć.
4 dzień: 10.00-13.00
Tytuł: Zarządzanie przez cele
Podejście do wyznaczania celów uległo całkowitej zmianie. W dzisiejszych czasach skutecznie oznacza inaczej dla każdego pracownika, w oparciu o jego mocne strony i indywidulane kompetencje.
- Skuteczne planowanie celów własnych i zespołu. Ważne i pilne, czyli co rzeczywiście jest priorytetem i ma wpływ na realizację założonych celów i projektów.
- Kamienie milowe w realizacji celów.
- Projektowanie pracy własnej i zespołu.
- „Przeszkadzacze” w zarządzaniu zadaniami.
- Jak nie oszaleć od natłoku spraw i eliminować wszystko to, co nie przynosi zamierzonego efektu.
Program 5 dzień: 10.00-13.00
Tytuł: Rozwój kompetencji pracowników
Nowoczesny manager to szef, który stawia na rozwój swoich pracowników. Zadbanie o rozwój pracowników przynosi wzrost motywacji zespołu, realizacji celów wspólnych oraz zmniejszeniu rotacji.
- Najskuteczniejszy proces zarządzania rozwojem pracowników.
- Zarządzanie pracownikiem na różnych etapach jego rozwoju: szanse i zagrożenia, ocena możliwości, rozwój i skuteczny proces angażowania w misję, wizję i wartości firmy.
- Diagnoza możliwości poszczególnych pracowników.
- Komu i jak delegować.
Program 6 dzień: 10.00-13.00
Tytuł: Zarządzanie zespołem
Skoncentrowanie na pracowniku oraz świadome budowanie relacji są niezbędne do tworzenia, zarządzania i rozwijania zespołu. A umiejętne motywowanie pozafinansowe okazuje się nieocenionym narzędziem wpływającym na współpracę i zaangażowanie zespołu.
- Różne okoliczności, a różne postawy. Kiedy wspierać, a kiedy wymagać.
- Jak rozwijać talenty w zespole i mieć zaufanego i lojalnego zastępcę.
- Zaangażowanie i lojalność, a indywidualne potrzeby doceniania i motywacji u pracowników.
- Jak dbać o motywację i zaangażowanie, kiedy nie mamy nielimitowanych motywatorów finansowych.
- Ryzyka w pracy managera – jak je szybko definiować i zapobiegać „pożarom”.
Prowadzący:
Emilia Dubiela
Strateg, trener, mentor, coach. Aktywna przedsiębiorczyni zarządzająca od wielu lat 4 rodzinnymi firmami. Zna etatowe wyzwania. Dyrektor Sprzedaży, zarządzająca zespołami 5000 osób w największych instytucjach finansowych. Zarządzała zespołami własnymi oraz w formule B2B. Od 2019 roku twórczyni autorskich 14 kursów online i ponad 350 szkoleń online. Jej must have to szkolenia w formule warsztatowej oparte na praktycznych przykładach ze strategicznego podejścia do aktualnych wyzwań rynkowych.
Dziękujemy. Twoje zgłoszenie zostało przyjęte.
Potwierdzenie edycji danych uczestnictwa w szkoleniu otrzymasz również w osobnej wiadomości e-mail.