Power Query – czyli narzędzie do przekształcania danych w Excelu, które należy znać
Szkolenie z Power Query pomoże Ci rozpocząć przygodę z tym fantastycznym dodatkiem do Excela. Wyjdziesz z niego nie tylko z umiejętnością przygotowania i pokazania użytecznej analizy, ale także z mocną bazą do dalszego rozwijania nabytych umiejętności.
Celem kursu jest zapoznanie uczestników z funkcjonalnościami dodatku Power Query, który można wykorzystać do edycji danych w MS Excel. Po zakończeniu szkolenia będziesz potrafił zaimportować dane z różnych źródeł oraz dokonać czyszczenia i transformacji danych pod modele służące analizie danych. Wszystko po to, aby maksymalnie usprawnić i zoptymalizować pracę.
Uczestnik przystępujący do kursu powinien znać podstawy obsługi komputera i systemu operacyjnego Windows a także podstawy programu Excel.
Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:
- Wstęp do Power Query:
- Kilka słów o Power Query.
- Gdzie znajdę ten dodatek?
- Pozostałe dodatki.
- Interfejs użytkownika.
- Importowanie danych z różnych źródeł:
- Z tabeli, zakresu.
- Z pliku (Excel, .csv, .xml, pdf, tekstowe).
- Z wielu plików jednocześnie.
- Z całego folderu.
- Z relacyjnej bazy danych (m.in. SQL Server, MySQL).
- Z zasobów sieciowych (m.in. strony internetowe, Sharepoint, OneDrive).
- Przekształcanie i praca z danymi:
- Filtrowanie danych.
- Sortowanie danych.
- Usuwanie oraz zachowywanie wierszy.
- Usuwanie oraz wybieranie kolumn.
- Transpozycja tabel.
- Przekształcanie kolumn i wierszy.
- Przekształcanie tekstu (m.in. przycięcie, zamiana wielkości liter, dodawanie prefiksów i sufiksów, wyodrębnianie tekstu z zakresu, przed i po ogranicznikach itp.).
- Przekształcanie dat (m.in. dzień tygodnia, wiek, początek i koniec miesiąca oraz roku, tydzień roku, nazwa dnia, nazwa miesiąca itp.).
- Praca na liczbach (m.in. operacje standardowe, dzielenie bez reszty, modulo, zaokrąglanie itp.).
- Grupowanie i agregowanie danych.
- Pivotowanie i odpivotowanie. Dzielenie kolumn.
- Scalanie kolumn.
- Wypełnianie pustych komórek w dół oraz w górę.
- Dodawanie nowych kolumn:
- Tworzenie własnych kolumn niestandardowych.
Tworzenie kolumny indeksu.
Kolumny warunkowe.
Kolumny z przykładów.
Tworzenie kolumn opartych o daty, liczby lub tekst.
- Tworzenie własnych kolumn niestandardowych.
Prowadzący:
Sebastian Godziszewski
Specjalista ds. IT. Posiada ponad 12-letnie doświadczenie w pracy na stanowisku trenera IT oraz analityka danych, które zdobył pracując w międzynarodowych korporacjach. Prowadzi szkolenia z obsługi programów Microsoft, głównie Excel, Excel VBA, Power BI Desktop, Power Query, Power Pivot, Microsoft PowerPoint oraz Microsoft Word.
Dziękujemy. Twoje zgłoszenie zostało przyjęte.
Potwierdzenie edycji danych uczestnictwa w szkoleniu otrzymasz również w osobnej wiadomości e-mail.