Reklama, sponsoring, programy lojalnościowe, prezenty dla pracowników i kontrahentów – „przegląd” najnowszych interpretacji organów podatkowych
Prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się z ponoszeniem różnego rodzaju wydatków, w tym tych których celem jest reklama określonych towarów, produktów, usług a w konsekwencji znalezienie nowych grup odbiorców, czy też utrzymywanie stałych relacji z klientami, kontrahentami i przekonanie ich o słuszności dokonanego wyboru zakupu towaru czy usługi.
Ponoszenie wydatków na ten cel często wiąże się jednak z określonymi konsekwencjami podatkowymi tak po stronie finansującego jak i u osoby, do której skierowano określone świadczenie.
Zapraszamy Państwa na szkolenie, na którym omówione zostaną zagadnienia z zakresu opodatkowania działalności reklamowej, promocyjnej i marketingowej.
Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:
- Reklama, reprezentacja, prezenty, upominki, w tym:
- Zasady kwalifikowania wydatków jako kosztów reklamy lub reprezentacji, warunki zaliczenia do KUP.
- Nieodpłatne przekazanie kontrahentom materiałów reklamowych - brak opodatkowania i prawa do odliczenia podatku VAT z tytułu zakupu tych materiałów a koszty podatkowe.
- Wydatki na upominki i gadżety z logo a koszty podatkowe, odliczania VAT od wydatków na drobne prezenty dla kontrahentów.
- Prezenty okolicznościowe wręczane pracownikom, zleceniobiorcom, współpracownikom i kontrahentom – wyłączenie z kosztów podatkowych a przychód otrzymującego.
- Konferencje, szkolenia – koszt organizatora a przychód uczestnika, rozliczanie podatku VAT.
- Imprezy integracyjne, spotkania okolicznościowe – źródło finansowania, udział osób niebędących pracownikami, koszt podatkowy a prawo do odliczenia VAT
- Rozliczanie VAT w związku z nieodpłatnym udostępnianiem pracownikom i współpracownikom artykułów spożywczych
- Zakup odzieży z logiem firmy dla klientów, partnerów biznesowych, pracowników firmy w kosztach spółki.
- Konkurs, sprzedaż premiowa, program lojalnościowy:
- Definicja konkursu, sprzedaży premiowej w interpretacjach organów podatkowych.
- Nagroda w konkursie otrzymana przez przedsiębiorcę – przychód z działalności czy podatek zryczałtowany.
- Konkursy, programy motywacyjne a koszty podatkowe, rozliczanie VAT w związku z loterią promocyjną.
- Konkurs zorganizowany dla pracowników – obowiązki podatkowo-składkowe, rozliczenie VAT z tytułu nagród przekazanych w konkursach organizowanych przez pracodawcę.
- Wygrana w konkursie, sprzedaż premiowa a zwolnienie w podatku PIT.
- Zapłata za towar punktami lojalnościowymi – rabat czy przychód z nieodpłatnych świadczeń i obowiązek naliczenia vat należnego.
- Sponsoring:
- Umowa sponsoringu.
- Wydatki na sponsoring w kosztach podatkowych.
- Odliczenie VAT u sponsora.
- Środki pieniężne przekazane sponsorowanemu a przychód w PIT
- Darowizna – skutki w podatku SD otrzymania prezentów i upominków:
- Podmiot opodatkowania – na kim ciąży obowiązek zgłoszenia darowizny do opodatkowania.
- Zwolnienia podmiotowe i przedmiotowe – jakie darowizny nie podlegają podatkowi, ochrona sytuacji majątkowej najbliższej rodziny.
- Chwila powstania obowiązku podatkowego – złożenie oświadczenia a spełnienie świadczenia.
Prowadzący:
Katarzyna Furmańczyk
Licencjonowany doradca podatkowy. Posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu podatku dochodowego od osób fizycznych i prawnych. Doświadczenie zawodowe zdobywała w trakcie zatrudnienia w organach podatkowych, gdzie kierowała pracą osób zajmujących się zagadnieniami z zakresu postępowań podatkowych czy kontroli podatkowej. Obecnie prowadzi własną kancelarię podatkową.
Doświadczony wykładowca, przeprowadziła setki szkoleń dla, pracowników działów kadr i płac, biur rachunkowych, przedsiębiorców a także dla pracowników organów podatkowych, absolwentka UŁ, w tym studiów podyplomowych prawa podatkowego, prawa Unii Europejskiej oraz rachunkowości.
Dziękujemy. Twoje zgłoszenie zostało przyjęte.
Potwierdzenie edycji danych uczestnictwa w szkoleniu otrzymasz również w osobnej wiadomości e-mail.