Microsoft Excel – praktyczne zadania
Szkolenie kierowane jest do wszystkich osób, które chcą nauczyć się tworzyć różne praktyczne rozwiązania w arkuszu kalkulacyjnym. Szkolenie skupia się na praktycznych przykładach, które pomogą Ci efektywnie analizować dane, tworzyć raporty, narzędzia i automatyzować zadania. Od podstawowych funkcji po bardziej zaawansowane formuły i narzędzia - wszystko zostanie wyjaśnione krok po kroku, abyś mógł z łatwością zastosować zdobytą wiedzę w realnych sytuacjach zawodowych.
Kurs jest idealny dla osób, które chcą nie tylko nauczyć się obsługi Excela, ale także zrozumieć, jak można go wykorzystać do rozwiązywania konkretnych problemów i zadań w pracy zawodowej i osobistej.
Zaleca się, aby uczestnik przystępujący do kursu znał program Microsoft Excel na poziomie średnio-zaawansowanym a już na pewno na poziomie podstawowym.
Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:
- 25 trików i wskazówek w Excelu, które warto znać, aby zaoszczędzić wiele godzin pracy.
- Tworzenie własnej listy zadań:
- Przygotowanie szaty graficznej na potrzeby obsługi listy zadań.
- Wykorzystanie poprawności danych do zbudowania list rozwijanych.
- Zasilanie list rozwijanych niestandardowymi symbolami i emoji.
- Wykorzystanie formatowania warunkowego do wyróżniania kolorem wybieranych z listy rozwijanej wartości.
- Omówienie szybkiego sposobu na stworzenie kopii listy zadań na podstawie już istniejącej.
- Różne metody wyszukiwania i porównywania danych:
- Wykorzystanie funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO() do wyszukiwania i porównywania danych.
- Wykorzystanie funkcji INDEKS() + PODAJ.POZYCJĘ() do wyszukiwania i porównywania danych.
- Wykorzystanie funkcji X.WYSZUKAJ () do wyszukiwania i porównywania danych.
- Wykorzystanie funkcji INDEKS(), LICZ.JEŻELI() oraz PRZESUNIĘCIE() do wyszukiwania i porównywania danych.
- Wykorzystanie narzędzia POWER QUERY do wyszukiwania i porównywania danych.
- Wykorzystanie formatowania warunkowego podczas wyszukiwania danych.
- Konsolidacja danych pochodzących z wielu arkuszy i wielu plików Excela:
- Pobieranie i łączenie danych pochodzących z różnych arkuszy skoroszytu.
- Pobieranie i łączenie z folderu plików Excela zawierających takie same nazwy arkuszy.
- Zwracanie pobieranych i przekształcanych danych do tabeli przestawnej.
- Pobieranie i łączenie z folderu plików Excela zawierających różne nazwy arkuszy.
- Szybka i skuteczna analiza konsolidowanych danych:
- Wykorzystanie Tabeli Przestawnej do szybkiej i skutecznej analizy danych.
- Przykłady analizowania danych w Excelu przy użyciu Tabeli Przestawnej.
- Panel zarządzania danymi, czyli siła fragmentatorów.
Prowadzący:
Sebastian Godziszewski
Specjalista ds. IT. Posiada ponad 12-letnie doświadczenie w pracy na stanowisku trenera IT oraz analityka danych, które zdobył pracując w międzynarodowych korporacjach. Prowadzi szkolenia z obsługi programów Microsoft, głównie Excel, Excel VBA, Power BI Desktop, Power Query, Power Pivot, Microsoft PowerPoint oraz Microsoft Word.
Dziękujemy. Twoje zgłoszenie zostało przyjęte.
Potwierdzenie edycji danych uczestnictwa w szkoleniu otrzymasz również w osobnej wiadomości e-mail.