Komunikuj się tak, aby inni usłyszeli to, co chcesz im powiedzieć
Każdy z nas potrafi słuchać, ponieważ przeciętny człowiek jest wyposażony w uszy. Tylko, czy to oznacza, że słyszymy to, co nasz rozmówca chce nam przekazać?
Zastanów się, jak często zdarza Ci się, że mówisz coś do kogoś, a potem okazuje się, że ta osoba, bądź osoby zupełnie inaczej odebrały sens Twojej wypowiedzi. Potem musisz to ponownie tłumaczyć, wyjaśniać. To zabiera czas, w niektórych sytuacjach prowadzi do nieporozumień.
Wszystko to wynika z różnic w intencjach nadawania i odbioru komunikatów. A te z kolei biorą się z indywidualnych preferencji związanych z interpretacją tego, co słyszymy. Ty sam również znajdujesz się w tym gronie, czyli na swój sposób odbierasz wypowiedzi innych.
Gdy pomiędzy nadawanym komunikatem a odbieranym występuje różnica interpretacji – a dzieje się tak naprawdę często – pojawiają się problemy.
Sposób na ich uniknięcie, to po pierwsze, poznanie własnych preferencji odnośnie interpretacji. A po drugie poznanie sposobu na identyfikację preferencji rozmówców. I wreszcie po trzecie dostrojenie swojego komunikatu do innych osób.
Wtedy sprawiasz, że inni Cię słuchają.
O tym, jak to robić dowiesz się na tym szkoleniu.
Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:
- Czynniki, które przeszkadzają w komunikacji.
- Komunikaty, których trzeba unikać.
- Zweryfikowanie, co i jak Ty słyszysz w wypowiedziach innych osób.
- Model interpretacji komunikatów - Kwadrat komunikacyjny.
- W jaki sposób dopasować swoje komunikaty do preferencji interpretacyjnych odbiorców.
Prowadzący:
Beata Tarnowska-Kupny
Trener biznesu, coach, mentor, doradca, wieloletni manager-praktyk zarządzania zespołami.
Certyfikowany Trener Biznesu Akademii SET.
Certyfikowany coach International Coach Federation (ICF) na poziomie Professional Certified Coach (PCC).
Certyfikowany konsultant badania Ocena 360⁰.
Przez ponad 25 lat w zarządzaniu zespołami praktykowała coaching managerski budujący zaangażowanie pracowników.
Zdobyła solidne 30-letnie doświadczenie zawodowe w zarządzaniu zakupami, łańcuchem dostaw, logistyką w firmach krajowych oraz globalnych (m.in. Orange, Polkomtel, Pesa, United Distillers). W firmach tych rozwijała swój warsztat managerski oraz zbudowała sprawnie działające, stabilne i dobrze zmotywowane zespoły. Wie, jak stworzyć dobrze działające procesy zakupowe i zespół profesjonalnych, kompetentnych kupców.
Od 10 lat działa na rynku rozwoju i szkoleń. Prowadzi programy rozwojowe dla kadry zarządzającej, managerów z kompetencji miękkich związanych z zarządzaniem zespołami, a także szkolenia z zakresu zakupów. Łączy cenne, praktyczne doświadczenie w biznesie ze skuteczną metodyką rozwoju umiejętności i przekazywania wiedzy.
Jest autorką metody rozwojowej EFFECT® (E – Estimate your Talens, F – Find your Aspiration, F – Focus on Development/Growth/Evolution, E – Extend Perspective, C – Create Opportunities, T – Take the Lead)
Praca z ludźmi i wspieranie ich w rozwoju oraz realizacji celów to jej pasja.
Dziękujemy. Twoje zgłoszenie zostało przyjęte.
Potwierdzenie edycji danych uczestnictwa w szkoleniu otrzymasz również w osobnej wiadomości e-mail.