Czas trwania: 4 godziny
Tematyka: HR dla managera

Onboarding okiem HR

Warto zadbać o to, by pierwsze dni w nowej pracy przebiegały w miłej i przyjaznej atmosferze. Wdrożenie nowego pracownika do organizacji to wykład, który pokazuje zasady tworzenia skutecznego programu wdrożenia nowego pracownika do organizacji. Omawia sposoby podejścia, narzędzia, wskaźniki i pozostałe elementy decydujące o jakości onboardingu.

Po szkoleniu będziesz potrafił:

  • Wdrożyć w swojej firmie onboarding.
  • Zaprojektować optymalny i angażujący proces wdrożenia nowego pracownika we własnej firmie.
  • Wspierać pracowników w pierwszych dniach w pracy.

Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:

  1. Onboarding - ogólna charakterystyka oraz wpływ na postrzeganie i funkcjonowanie organizacji:
    • wizerunek firmy,
    • lojalność talentów,
    • fluktuacja i koszty zatrudnienia.
  2. Obszary efektywnego wdrożenia pracownika. Zasada 4 C.:
    • Obszar proceduralny - Compliance.
    • Obszar zadań i celów - Clarification.
    • Obszar „zasad gry” kultura organizacyjna - Culture.
    • Obszar relacji i integracji - Connection.
  3. Wybór rodzaju strategii jako wypadkowa zasobów i modelu biznesowego:
    • Onboarding pasywny.
    • High Potential Onboarding.
    • Onboarding proaktywny.
  4. Nowe terminy w onboardingu:
    • Pre-Boarding.
    • Re-Boarding.
    • Off-Boarding.
  5. Ramy czasowe i działania w poszczególnych przedziałach procesu, etapy adaptacji.
  6. Narzędzia wykorzystywane w procesie (np. procedury, ankiety, kwestionariusze, materiały informacyjne). Forma narzędzi (np. papierowe, online, platformy, szkolenia, integracje).
  7. Kluczowe osoby wspierające i odpowiadające za proces, ich rola i zadania. Kontekst relacji międzyludzkich i procesów:
    • Koordynator programu.
    • Eksperci.
    • HR.
    • Opiekun, „buddy”.
    • Trener.
    • Instruktor.
    • Coach.
    • Mentor.
  8. Przegląd - jak robią to inni?
  9. Rola komunikacji i informacji zwrotnej w procesie adaptacji pracownika.
  10. Proces Onboardingu jako źródło wiedzy o firmie i szansa na optymalizację procesów w organizacji.

Prowadzący:

Katarzyna Braś

Katarzyna Braś

Jako Trenerka przeprowadziła kilka tysięcy godzin szkoleń w zakresie komunikacji i budowania zaangażowania zespołu, sprzedaży oraz zarządzania zespołem, a także postaw managerskich.
Jest niezwykle doświadczonym trenerem i mentorem zarówno w obszarze sprzedaży, jak i efektywności osobistej i zespołowej.
Jest certyfikowanym trenerem Action Learning WIAL, absolwentką licznych szkoleń Train the Trainers Academy oraz szkoleń rozwojowych, akredytacja Insight Discovery oraz absolwentką MBA z zakresie ZZL.