Onboarding okiem HR
Warto zadbać o to, by pierwsze dni w nowej pracy przebiegały w miłej i przyjaznej atmosferze. Wdrożenie nowego pracownika do organizacji to wykład, który pokazuje zasady tworzenia skutecznego programu wdrożenia nowego pracownika do organizacji. Omawia sposoby podejścia, narzędzia, wskaźniki i pozostałe elementy decydujące o jakości onboardingu.
Po szkoleniu będziesz potrafił:
- Wdrożyć w swojej firmie onboarding.
- Zaprojektować optymalny i angażujący proces wdrożenia nowego pracownika we własnej firmie.
- Wspierać pracowników w pierwszych dniach w pracy.
Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:
- Onboarding - ogólna charakterystyka oraz wpływ na postrzeganie i funkcjonowanie organizacji:
- wizerunek firmy,
- lojalność talentów,
- fluktuacja i koszty zatrudnienia.
- Obszary efektywnego wdrożenia pracownika. Zasada 4 C.:
- Obszar proceduralny - Compliance.
- Obszar zadań i celów - Clarification.
- Obszar „zasad gry” kultura organizacyjna - Culture.
- Obszar relacji i integracji - Connection.
- Wybór rodzaju strategii jako wypadkowa zasobów i modelu biznesowego:
- Onboarding pasywny.
- High Potential Onboarding.
- Onboarding proaktywny.
- Nowe terminy w onboardingu:
- Pre-Boarding.
- Re-Boarding.
- Off-Boarding.
- Ramy czasowe i działania w poszczególnych przedziałach procesu, etapy adaptacji.
- Narzędzia wykorzystywane w procesie (np. procedury, ankiety, kwestionariusze, materiały informacyjne). Forma narzędzi (np. papierowe, online, platformy, szkolenia, integracje).
- Kluczowe osoby wspierające i odpowiadające za proces, ich rola i zadania. Kontekst relacji międzyludzkich i procesów:
- Koordynator programu.
- Eksperci.
- HR.
- Opiekun, „buddy”.
- Trener.
- Instruktor.
- Coach.
- Mentor.
- Przegląd - jak robią to inni?
- Rola komunikacji i informacji zwrotnej w procesie adaptacji pracownika.
- Proces Onboardingu jako źródło wiedzy o firmie i szansa na optymalizację procesów w organizacji.
Prowadzący:
Katarzyna Braś
Jako Trenerka przeprowadziła kilka tysięcy godzin szkoleń w zakresie komunikacji i budowania zaangażowania zespołu, sprzedaży oraz zarządzania zespołem, a także postaw managerskich.
Jest niezwykle doświadczonym trenerem i mentorem zarówno w obszarze sprzedaży, jak i efektywności osobistej i zespołowej.
Jest certyfikowanym trenerem Action Learning WIAL, absolwentką licznych szkoleń Train the Trainers Academy oraz szkoleń rozwojowych, akredytacja Insight Discovery oraz absolwentką MBA z zakresie ZZL.
Dziękujemy. Twoje zgłoszenie zostało przyjęte.
Potwierdzenie edycji danych uczestnictwa w szkoleniu otrzymasz również w osobnej wiadomości e-mail.