Od zatrudnienia do zwolnienia – ABC kadrowca według obecnego stanu prawnego
Celem szkolenia jest praktyczne omówienie zagadnień związanych z prawem pracy od zagadnień dotyczących zatrudniania pracowników, poprzez trwanie stosunku pracy, po jego ustanie w oparciu o obowiązujący stan prawny. Na szkoleniu zostaną omówione najnowsze interpretacje i stanowiska organów kontrolujących. Zostaną wskazane najczęściej popełniane błędy, które organy kontrolujące uważają jako rażące i za które grożą sankcje karne.
Po szkoleniu uczestnik:
- będzie wiedział jak prawidłowo zatrudniać pracowników,
- będzie wiedział jakie zasady obowiązują podczas trwania stosunku pracy,
- pozna zasady prawidłowego rozwiązywania umowy o pracę,
- otrzyma praktyczne wskazówki do prawidłowego zatrudniania pracowników.
Korzyści ze szkolenia:
W związku z licznymi rozbieżnościami w interpretacji prawa, kontrolami w zakresie zatrudniania pracowników, coraz większej roszczeniowości pracowników a także w związku z dużą odpowiedzialnością związaną z zatrudnianiem pracowników, osoby uczestniczące w szkoleniu mają możliwość zapoznania się z:
- najczęściej popełnianymi błędami w zakresie zatrudniania pracowników i sposobami na prawidłowe, zgodne z prawem postępowanie wobec pracowników,
- najnowszymi interpretacjami i stanowiskami organów kontrolujących, dzięki czemu będzie miał możliwość uniknięcia błędów w swojej codziennej pracy.
Przede wszystkim uczestnik otrzymuje możliwość zapoznania się z praktycznymi, prawidłowymi pod względem prawnym, rozwiązaniami w zakresie zatrudniania pracowników. Dzięki szkoleniu uczestnik pozna i utrwali wiedzę związaną z zatrudnieniem pracowników, a także zapozna się z aktualną interpretacją prawa w tym zakresie.
Szkolenie prowadzone jest przez praktyka, który w łatwy i prosty sposób potrafi przekazać praktyczną i przydatną w codziennej pracy wiedzę.
Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:
- Jak sformułować treść ogłoszenia o pracę?
- Jakie zasady stosować przy rozmowie kwalifikacyjnej?
- Jak chronić dane osobowe kandydata do pracy i pracownika?
- Czy z dokumentacji pracowniczej należy usuwać dane, których obecnie pozyskiwanie jest zabronione?
- Czy na skierowaniu na badania wstępne można wpisać PESEL kandydata do pracy?
- Czy badania wstępne można wykonać w dowolnej jednostce medycyny pracy?
- Jak prawidłowo nawiązać stosunek pracy?
- Jakie oświadczenia uzyskać od pracownika na początku zatrudnienia?
- Co powinna zawierać informacja o warunkach zatrudnienia?
- Czy informację do umowy o pracę należy sporządzić do każdej umowy o pracę?
- Co powinna zawierać umowa o pracę?
- Jakie są rodzaje umów o pracę?
- Co oznacza miesiąc w prawie pracy?
- Jak dokonać zmiany zapisów w umowie o pracę?
- Jak prawidłowo prowadzić akta osobowe i dokumentację związaną ze stosunkiem pracy?
- Na jaki okres można powierzyć inną pracę?
- Czy przy zawieraniu kolejnej umowy o pracę należy zawrzeć porozumienie w sprawie wykorzystania urlopu wypoczynkowego w następnej umowie?
- Czy można sprawdzać trzeźwości pracownika?
- Czy pracodawca musi udzielić pracownikowi 14 dni urlopu wypoczynkowego?
- Czy pracownik może decydować o tym, kiedy wykorzysta urlop wypoczynkowy?
- Jak prawidłowo rozwiązać stosunek pracy?
- Czy można wypowiedzieć umowę o pracę drogą elektroniczną?
- Jak prawidłowo dostarczyć wypowiedzenie dla nieobecnego pracownika w pracy?
- Jak prawidłowo wystawić świadectwo pracy?
- Sesja pytań i odpowiedzi.
Prowadzący:
Katarzyna Smulczyk
Wieloletni praktyk – od 21 lat czynny Główny specjalista ds. kadr i płac, doświadczona i ceniona trenerka, była publicystka wydawnictwa „Infor”, doradca prawa pracy, wykładowca uniwersytecki. Praktyk spotykający się na co dzień z zagadnieniami kadrowo-płacowymi, potrafiący w prosty sposób przekazać bogatą wiedzę.
Prowadzi szkolenia dla firm z sektora publicznego i prywatnego.
Doświadczenie zawodowe:
- Od 21 lat zajmuje stanowisko Głównego specjalisty ds. kadr i płac. Dzięki zdobytemu doświadczeniu posiada umiejętność łączenia przekazywania wiedzy teoretycznej i praktycznej.
- Od 14 lat prowadzi szkolenia kadrowo-płacowe, współpracując z kilkunastoma firmami szkoleniowymi oraz prowadzi własną działalność w tym zakresie.
- Doradca prawa pracy.
- Audytor prawa pracy.
- Była autorka artykułów wydawnictwa „Infor”.
Specjalizacja w zakresie szkoleń:
- Naliczanie wynagrodzeń
- Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych
- Korekty dokumentacji płacowej
- Prawo pracy
- Zasady podlegania składkom ZUS
- Świadczenia chorobowe i rodzicielskie
- Czas pracy
Wykształcenie:
- Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego
- Ukończyła studia podyplomowe z Prawa pracy na Uniwersytecie Łódzkim i Bezpieczeństwo i Higiena Pracy na Politechnice Łódzkiej
Publikacje:
- Artykuły dla wydawnictwa „Infor”
Dziękujemy. Twoje zgłoszenie zostało przyjęte.
Potwierdzenie edycji danych uczestnictwa w szkoleniu otrzymasz również w osobnej wiadomości e-mail.