Warsztat asertywności (Szkolenie 2-dniowe)
Udział w Warsztacie asertywności jest doskonałym sposobem na przekonanie się, że postawa asertywna, równowaga i dobre samopoczucie, a także bardzo dobre relacje są możliwe do osiągnięcia w tym samym czasie.
Zajęcia prowadzone są w ten sposób, aby w bezpiecznej grupie uczyć się i trenować umiejętności zachowań asertywnych, respektowanie praw innych osób, kształtowania szacunku do samego siebie oraz wymagania tego od otoczenia.
Z tego warsztatu dowiesz się jak rozumieć asertywność, sprawdzisz co ona dla Ciebie oznacza i do czego jej potrzebujesz.
Poznasz podstawowe korzyści co nam daje asertywność w pracy i w życiu oraz co się dzieje, gdy nie zachowujemy się asertywnie.
Zdiagnozujesz jakie postawy zachowań są u Ciebie najbardziej charakterystyczne, co je wywołuje i jak można je zmienić.
Uczestnicy warsztatu będą mieli okazję określić swoje główne wartości życiowe, aby wiedzieć czym się kierować w asertywnej komunikacji.
Nauczysz się rozpoznawać i rozumieć swoje emocje oraz je wyrażać.
Poznasz i przećwiczysz komunikat asertywny na konkretnych case study.
Możesz przedstawić przykłady swoich sytuacji, w których czujesz, że brakuje Ci asertywności i przez to tracisz swoją pewność siebie w życiu zawodowym lub osobistym.
W konsekwencji warsztatowo można przygotować się lepiej zarówno do negocjacji, kontaktu z klientem wewnętrznym lub zewnętrznym, rozmowy z pracownikami czy szefem, jak i w kontaktach poza zawodowych - w relacjach z dziećmi, rodzicami, czy znajomymi.
Nauczysz się stawiać granice po to, aby budować wspierające relacje zawodowe i prywatne.
Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:
DZIEŃ 1 (9.00-13.00)
- Diagnoza definicji asertywności.
- Co asertywność oznacza dla Ciebie?
- Jak rozumieć asertywność?
- Największe mity dot. asertywności.
- Do czego asertywność jest potrzebna w życiu osobistym i zawodowym?
- Skutki braku asertywnego działania.
- Co zyskujesz dzięki asertywności?
- typy postaw nieasertywnych,
- autodiagnoza uczestników,
- typy osobowości z analizy transakcyjnej: Rodzic, Dziecko, Dorosły.
- Jeśli nie asertywność - to co? Czyli o zachowaniach nieasertywnych.
- metaprogramy - czyli jak jesteśmy programowani,
- pułapki myślenia i zniekształcenia poznawcze,
- schematy, wzorce myślowe z dzieciństwa.
- Rodzaje postaw wobec siebie i innych.
- Metaprogramy i zniekształcenia poznawcze wspierające i niewspierające w asertywności.
- Komunikat asertywny.
- co to jest?
- 3 części komunikatu,
- omówienie przykładów sytuacji.
DZIEŃ 2 (9.00-13.00)
- Ustalenie swoich wartości życiowych - koło życia.
- Zarządzanie emocjami: nazywanie emocji, identyfikacja najczęstszych stanów emocjonalnych, posoby wyrażania emocji.
- Asertywne przyjmowanie pochwał i prezentów.
- Asertywna odmowa.
- Radzenie sobie z krytyką.
- Asertywne udzielanie krytycznej oceny.
- Podstawy asertywnej obsługi klienta.
- Case study Uczestników warsztatów - omówienie konkretnych sytuacji, jak zastosować zachowanie asertywne w życiu zawodowym i osobistym.
- Radzenie sobie z manipulacją w relacjach.
- Czy asertywność wystarczy?
- Podstawowe prawa człowieka asertywnego.
Prowadzący:
Izabela Wojtachnik
Trener zmian, certyfikowany coach, manager oraz mentor. Absolwentka studiów managerskich na Uniwersytecie Warszawskim oraz MBA (University of Illinois at Urbana-Champaign i Politechnika Lubelska) oraz Studium Zawodowego Coacha Biznesu oraz Trenera Zmiany NOVO. Praktyk biznesu z 23-letnim doświadczeniem na stanowiskach specjalistycznych i managerskich w międzynarodowych firmach finansowych. Autorka kursów online i Akademii Satysfakcji Zawodowej i Pewności Siebie. Specjalizuje się w tematach budowania pewności siebie, odkrywania potencjału, motywacji i organizacji czasu pracy.
Dziękujemy. Twoje zgłoszenie zostało przyjęte.
Potwierdzenie edycji danych uczestnictwa w szkoleniu otrzymasz również w osobnej wiadomości e-mail.