Czas trwania: 8 godzin
Tematyka: Rozwój osobisty

Warsztat asertywności (Szkolenie 2-dniowe)

Udział w Warsztacie asertywności jest doskonałym sposobem na przekonanie się, że postawa asertywna, równowaga i dobre samopoczucie, a także bardzo dobre relacje są możliwe do osiągnięcia w tym samym czasie.

Zajęcia prowadzone są w ten sposób, aby w bezpiecznej grupie uczyć się i trenować umiejętności zachowań asertywnych, respektowanie praw innych osób, kształtowania szacunku do samego siebie oraz wymagania tego od otoczenia.

Z tego warsztatu dowiesz się jak rozumieć asertywność, sprawdzisz co ona dla Ciebie oznacza i do czego jej potrzebujesz.

Poznasz podstawowe korzyści co nam daje asertywność w pracy i w życiu oraz co się dzieje, gdy nie zachowujemy się asertywnie.

Zdiagnozujesz jakie postawy zachowań są u Ciebie najbardziej charakterystyczne, co je wywołuje i jak można je zmienić.

Uczestnicy warsztatu będą mieli okazję określić swoje główne wartości życiowe, aby wiedzieć czym się kierować w asertywnej komunikacji.

Nauczysz się rozpoznawać i rozumieć swoje emocje oraz je wyrażać.

Poznasz i przećwiczysz komunikat asertywny na konkretnych case study.

Możesz przedstawić przykłady swoich sytuacji, w których czujesz, że brakuje Ci asertywności i przez to tracisz swoją pewność siebie w życiu zawodowym lub osobistym.

W konsekwencji warsztatowo można przygotować się lepiej zarówno do negocjacji, kontaktu z klientem wewnętrznym lub zewnętrznym, rozmowy z pracownikami czy szefem, jak i w kontaktach poza zawodowych - w relacjach z dziećmi, rodzicami, czy znajomymi.

Nauczysz się stawiać granice po to, aby budować wspierające relacje zawodowe i prywatne.

Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:

DZIEŃ 1 (9.00-13.00)

  1. Diagnoza definicji asertywności.
    • Co asertywność oznacza dla Ciebie?
    • Jak rozumieć asertywność?
    • Największe mity dot. asertywności.
  2. Do czego asertywność jest potrzebna w życiu osobistym i zawodowym?
  3. Skutki braku asertywnego działania.
  4. Co zyskujesz dzięki asertywności?
    • typy postaw nieasertywnych,
    • autodiagnoza uczestników,
    • typy osobowości z analizy transakcyjnej: Rodzic, Dziecko, Dorosły.
  5. Jeśli nie asertywność - to co? Czyli o zachowaniach nieasertywnych.
    • metaprogramy - czyli jak jesteśmy programowani,
    • pułapki myślenia i zniekształcenia poznawcze,
    • schematy, wzorce myślowe z dzieciństwa.
  6. Rodzaje postaw wobec siebie i innych.
  7. Metaprogramy i zniekształcenia poznawcze wspierające i niewspierające w asertywności.
  8. Komunikat asertywny.
    • co to jest?
    • 3 części komunikatu,
    • omówienie przykładów sytuacji.

DZIEŃ 2 (9.00-13.00)

  1. Ustalenie swoich wartości życiowych - koło życia.
  2. Zarządzanie emocjami: nazywanie emocji, identyfikacja najczęstszych stanów emocjonalnych, posoby wyrażania emocji.
  3. Asertywne przyjmowanie pochwał i prezentów.
  4. Asertywna odmowa.
  5. Radzenie sobie z krytyką.
  6. Asertywne udzielanie krytycznej oceny.
  7. Podstawy asertywnej obsługi klienta.
  8. Case study Uczestników warsztatów - omówienie konkretnych sytuacji, jak zastosować zachowanie asertywne w życiu zawodowym i osobistym.
  9. Radzenie sobie z manipulacją w relacjach.
  10. Czy asertywność wystarczy?
  11. Podstawowe prawa człowieka asertywnego.

Prowadzący:

Izabela Wojtachnik

Izabela Wojtachnik

Trener zmian, certyfikowany coach, manager oraz mentor. Absolwentka studiów managerskich na Uniwersytecie Warszawskim oraz MBA (University of Illinois at Urbana-Champaign i Politechnika Lubelska) oraz Studium Zawodowego Coacha Biznesu oraz Trenera Zmiany NOVO. Praktyk biznesu z 23-letnim doświadczeniem na stanowiskach specjalistycznych i managerskich w międzynarodowych firmach finansowych. Autorka kursów online i Akademii Satysfakcji Zawodowej i Pewności Siebie. Specjalizuje się w tematach budowania pewności siebie, odkrywania potencjału, motywacji i organizacji czasu pracy.