Czas trwania: 6 godzin
Tematyka: Przywództwo i praca z zespołem

Metodyka skutecznych wystąpień i prezentacji

Powszechnie uważa się, że wystąpienia publiczne i prezentacje są tylko dla wybrańców, którzy posiadają prezencję i zdolności krasomówcze. Podczas mojej kariery zawodowej uczestniczyłem w wielu prezentacjach i sam wielokrotnie występowałem przed publicznością. Przekonałem się, że nawet posiadając wymienione wcześniej zdolności, nie zagwarantuje się skuteczności wystąpienia czy prezentacji. Prezentacje nie są tylko predyspozycją. Są umiejętnością, więc można się jej nauczyć. Jednak koniecznym jest, aby je ćwiczyć oraz poprawiać i udoskonalać swoje zdolności.

Podczas szkolenia odpowiemy sobie na pytania:

  • O co zadbać, aby prezentacja była dobrze przygotowana merytorycznie i wizualnie?
  • Jak ustalić cel wystąpienia i określić co dzięki niemu osiągnę?
  • Jak zadbać o komfort swój i odbiorców podczas prezentacji?
  • Jak wzbudzić zainteresowanie odbiorców?
  • Jak rozplanować treści i gdzie będą punkty zwrotne pchające ludzi do celu prezentacji?
  • Co zrobić, aby uatrakcyjnić swoją prezentację?
  • Jak będę prezentował, w którym momencie i co będę mówił, aby mój odbiorca nie mógł doczekać się następnego wątku?
  • Jak dobrze pracować slajdem i co powinno się na nim znaleźć?
  • Jak poradzić sobie z „trudnym odbiorcą”?
  • Czego nie warto robić podczas wystąpienia?

Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:

  1. 4 kroki skutecznej prezentacji:
    • Analiza.
    • Kompozycja.
    • Wzbogacanie przekazu.
    • Wystąpienie.
  2. Mowa ciała, czyli jak uatrakcyjnić słowa:
    • Pozycja.
    • Ruch sceniczny.
    • Gesty jako narzędzia zobrazowania.
    • Mimika i głos.
    • Jak grać ciszą.
    • Gadżety i materiały prezenterskie
  3. Trudny uczestnik, czyli co warto, a czego nie warto robić podczas wystąpienia:
    • Podziękuj i doceń.
    • Nie walcz.
    • Nie pouczaj.
    • Nie karć.
    • Nie oceniaj.

Prowadzący:

Jacek Pawlak

Jacek Pawlak

Manager, trener, coach zespołów sprzedażowych z 30-letnią praktyką i doświadczeniem pracy w międzynarodowych korporacjach FMCG i B2B. Przygotowuje i prowadzi szkolenia sprzedażowe oraz managerskie. Buduje i modernizuje zespoły sprzedażowe. Wspiera efektywny rozwój pracowników, motywuje i inspiruje.